Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenint en compte el que ha anat passant en l'art i en la ciència des de la creació d'institucions com el MIT Media Lab (1985), i les posteriors experiències d'artistes com Eduardo Kac o Stelarc durant la dècada del noranta, juntament amb el desenvolupament de sci-art, les neurohumanitats i la proliferació de laboratoris de bioart al començament del segle xxi a tot el món, em proposo analitzar el reconeixement de l'aleatorietat del mètode científic com a element unificador de dues esferes de coneixement –l'art i la ciència–, que a partir de les experiències esmentades conviuen en un mateix espai de producció: el laboratori.
Com afirmava Edgar Morin, «un paradigma és invisible». Potser aquestes modalitats interdisciplinàries abonen la formació d'una tercera cultura i encara som massa cecs per adonar-nos-en.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Lucía Haydée Stubrin, Universitat de Buenos Aires
Doctoranda en Teoría e Historia de las Artes, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
Becaria doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET)
Integrante del proyecto de investigación "Ludión: Exploratorio Argentino de Poéticas/Políticas Tecnológicas en Argentina", Universidad de Buenos Aires, www.ludion.com.ar
Licenciada en Comunicación Social con mención en Comunicación y Procesos Culturales, Universidad Nacional de Entre Ríos
Articles similars
- Mauricio Vásquez Arias, Variantologia del transmèdia entre Espanya i Llatinoamèrica: espectacles públics i hibridació mediàtica als segles XVIII i XIX , Artnodes: No 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Signe Leth Gammelgaard, Repartir allò que és sensible. La política rancièriana en una perspectiva posthumanista , Artnodes: No 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Jan Baetens, Entre l'adaptació, la intermedialitat i les sèries culturals: l'exemple de la fotonovel•la , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Lorenzo Lazzari, El vídeo, la ciutat i l’espectador: l’arquitectura i els seus cossos davant una càmera de vídeo , Artnodes: No 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Marcelo Alejandro Fraile-Narvaez, L’autor i l’intèrpret: una mirada contemporània al projecte del Biocentre per a la Universitat de Frankfurt de Peter Eisenman , Artnodes: No 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Jean Gagnon, Dispositiu, instrument, aparell: un assaig de definicions , Artnodes: No 11: (Novembre 2011). NODE 11. Discursos híbrids (coord.: Pau Alsina)
- María Teresa Vilariño Picos, Intermèdia / Transmèdia (litat) com a models d'un mètode de recerca literari i cultural , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Jorge Luis (coord.) Marzo, La gestió matemàtica de la sinceritat. Algoritmes i veridicció , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- María José Gutiérrez, La recerca de dades del passat a través de la cartografia artística per revisar l’espai urbà , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Noelia Quintero, La pantalla al carrer: convergència i coincidències agòniques entre el grafit i els objectes dels nous mitjans audiovisuals , Artnodes: No 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
<< < 28 29 30 31 32 33 34 35 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.