Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenint en compte el que ha anat passant en l'art i en la ciència des de la creació d'institucions com el MIT Media Lab (1985), i les posteriors experiències d'artistes com Eduardo Kac o Stelarc durant la dècada del noranta, juntament amb el desenvolupament de sci-art, les neurohumanitats i la proliferació de laboratoris de bioart al començament del segle xxi a tot el món, em proposo analitzar el reconeixement de l'aleatorietat del mètode científic com a element unificador de dues esferes de coneixement –l'art i la ciència–, que a partir de les experiències esmentades conviuen en un mateix espai de producció: el laboratori.
Com afirmava Edgar Morin, «un paradigma és invisible». Potser aquestes modalitats interdisciplinàries abonen la formació d'una tercera cultura i encara som massa cecs per adonar-nos-en.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Lucía Haydée Stubrin, Universitat de Buenos Aires
Doctoranda en Teoría e Historia de las Artes, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
Becaria doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET)
Integrante del proyecto de investigación "Ludión: Exploratorio Argentino de Poéticas/Políticas Tecnológicas en Argentina", Universidad de Buenos Aires, www.ludion.com.ar
Licenciada en Comunicación Social con mención en Comunicación y Procesos Culturales, Universidad Nacional de Entre Ríos
Articles similars
- Narcís , 1966- Parés, Roc Parés i Burguès, Una estratègia basada en la interacció per a aplicacions de realitat virtual , Artnodes: No 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Ester Jordana Lluch, Ramon Rispoli, La interfície com a alesthesis: la veritat com a organització sensible , Artnodes: No 24: (Juliol 2019). NODE 24. Després de la postveritat (coord.: Jorge Luis Marzo)
- Pau Alsina, Node "Mediateques i arxius per al segle XXI". Introducció: Com es poden arxivar i conservar les pràctiques artístiques vinculades als nous mitjans , Artnodes: No 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
- Elke Reinhuber, Enganyar l’algorisme o sortir del sistema a través de l’artivisme de la vigilància , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Andrés Senra, Entre allò viu i allò no viu. Edatisme, capacitisme, LGTBIQ*fòbia i artivisme antiracista a l’Estat espanyol durant els primers mesos de la COVID-19 , Artnodes: No 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Pau Waelder, Jocs de dolor , Artnodes: No 7: (Desembre 2007). NODE 7. Jugabilitat (coord.: Pau Alsina)
- Efraín Foglia, Xarxes paral·leles i cartografies detectores: pràctiques socials i artístiques amb mitjans locatius , Artnodes: No 8: (Desembre 2008). NODE 8. Ubiqüitat (coord.: Gemma San Cornelio)
- Christa Sommerer, Laurent Mignonneau, Life Spacies i Life Spacies II: modelar sistemes complexos per a art interactiu , Artnodes: No 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Ana Rodríguez Granell, Editorial , Artnodes: No 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Ana Rodriguez Granell, Editorial: L’impacte de la tecnologia sobre algunes qüestions historiogràfiques , Artnodes: No 23: (Gener 2019). NODE 23. Arqueologia dels mitjans II / Humanitats digitals II (coord.: Ana Rodriguez Granell)
<< < 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.