Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Tenint en compte el que ha anat passant en l'art i en la ciència des de la creació d'institucions com el MIT Media Lab (1985), i les posteriors experiències d'artistes com Eduardo Kac o Stelarc durant la dècada del noranta, juntament amb el desenvolupament de sci-art, les neurohumanitats i la proliferació de laboratoris de bioart al començament del segle xxi a tot el món, em proposo analitzar el reconeixement de l'aleatorietat del mètode científic com a element unificador de dues esferes de coneixement –l'art i la ciència–, que a partir de les experiències esmentades conviuen en un mateix espai de producció: el laboratori.
Com afirmava Edgar Morin, «un paradigma és invisible». Potser aquestes modalitats interdisciplinàries abonen la formació d'una tercera cultura i encara som massa cecs per adonar-nos-en.
Paraules clau:
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Lucía Haydée Stubrin, Universitat de Buenos Aires
Doctoranda en Teoría e Historia de las Artes, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires
Becaria doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET)
Integrante del proyecto de investigación "Ludión: Exploratorio Argentino de Poéticas/Políticas Tecnológicas en Argentina", Universidad de Buenos Aires, www.ludion.com.ar
Licenciada en Comunicación Social con mención en Comunicación y Procesos Culturales, Universidad Nacional de Entre Ríos
Articles similars
- Annabel Castro, Outside in: exile at home, un sistema de discriminació algorítmica , Artnodes: No 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Lucy Sabin, Breathe for Ella: artivisme, interseccionalitat i detecció de la contaminació de l’aire , Artnodes: No 33: (Gener 2024). NODE 33. Artivisme mediàtic: sobre l'arqueologia i la història de la cultura digital per al canvi social (coord.: Carolina Fernández-Castrillo i Diego Mantoan)
- Rob Wittig, De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Mª Ángeles Grande Rosales, María José Sánchez Montes, Possibilitats d'un teatre transmèdia , Artnodes: No 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Raquel Paricio, Juan Manuel Moreno, POEtic-cubes: atenció i emergència. Maquinari bioinspirat per a instal·lacions artístiques , Artnodes: No 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Mikel Otxoteko, VJING. Estètica i política de la imatge-ambient , Artnodes: No 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Christian Alonso, Pràctiques artístiques, contextos discursius i humanitats mediambientals en l'època de l'antropocè , Artnodes: No 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Fermín Soria Ibarra, Tensions, paradoxes, debats terminològics i algunes possibilitats transformadores en el marc del gir educatiu en els projectes artístics i el comissariat , Artnodes: No 17: (Juny 2016). NODE 17. Art i educació (coord.: Aida Sánchez de Serdio)
- Umberto Luigi Roncoroni Osio, Notes sobre la sobreproducció d'art, la postfotografia i allò digital , Artnodes: No 14: (Novembre 2014). NODE 14. Nous materialismes feministes (coord.: Ana Rodríguez Granell)
- Mike Stubbs, El món no és més que una ceba grossa (en forma d'arxiu) , Artnodes: No 10: (Novembre 2010). NODE 10. Arxius (coord.: Rosina Gómez-Baeza, Pau Alsina)
<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.