Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat

Main Article Content

Lucía Haydée Stubrin

Tenint en compte el que ha anat passant en l'art i en la ciència des de la creació d'institucions com el MIT Media Lab (1985), i les posteriors experiències d'artistes com Eduardo Kac o Stelarc durant la dècada del noranta, juntament amb el desenvolupament de sci-art, les neurohumanitats i la proliferació de laboratoris de bioart al començament del segle xxi a tot el món, em proposo analitzar el reconeixement de l'aleatorietat del mètode científic com a element unificador de dues esferes de coneixement –l'art i la ciència–, que a partir de les experiències esmentades conviuen en un mateix espai de producció: el laboratori.


Com afirmava Edgar Morin, «un paradigma és invisible». Potser aquestes modalitats interdisciplinàries abonen la formació d'una tercera cultura i encara som massa cecs per adonar-nos-en.

Paraules clau:

art, ciència, mètode

Article Details

Com citar
Stubrin, Lucía Haydée. “Art i ciència: convergències en el marc de la teoria de la complexitat”. Artnodes, no. 13, doi:10.7238/a.v0i13.1485.
Biografia de l'autor/a

Lucía Haydée Stubrin, Universitat de Buenos Aires

Doctoranda en Teoría e Historia de las Artes, Facultad de Filosofía y Letras, Universidad de Buenos Aires

Becaria doctoral del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET)

Integrante del proyecto de investigación "Ludión: Exploratorio Argentino de Poéticas/Políticas Tecnológicas en Argentina", Universidad de Buenos Aires, www.ludion.com.ar

Licenciada en Comunicación Social con mención en Comunicación y Procesos Culturales, Universidad Nacional de Entre Ríos

 

Articles similars

<< < 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.