Crítica del disseny de la interacció hàptica en un context històric - Què passa avui amb el tacte?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objectiu d'aquest treball és contextualitzar la creixent activitat investigadora sobre la interacció hàptica examinant alguns marcs històrics i filosòfics. A partir de la idea que ment i cos són inseparables, la recerca sobre la interacció entre persones i ordinadors experimenta en general un desig de corporització i sensualitat afegida. Aquest desig apunta a una història dels sentits construïda culturalment, que, al seu torn, influeix en els objectius de la recerca i el disseny.
Mitjançant l'anàlisi de diversos dissenys hàptics, s'agrupen alguns objectius de recerca i paràmetres de disseny, que a continuació s'assignen a tres diferents models filosòfics del tacte: el model físico-sensorial, el model psicològico-humanístic i el model de camp (Weber, 1990). Sembla que incloent diferents maneres i sentits en el procés d'interacció, aquesta serà més «natural» i «intuïtiva». Investigarem el que els sentits hàptics poden afegir específicament a la interacció i a la comunicació digital, segons el punt de vista del dissenyador/investigador.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Simone Gumtau, University of Portsmouth
Senior Lecturer at the School of Art, Design & Media at the University of Portsmouth, UK. Responsible for Schoolwide research coordination, course leadership of the MA Design for Digital Media and teaches Visual Culture on the undergraduate programmes. Completed PhD research entitled 'Affordances of Touch: Embodied Interaction Design'.Articles similars
- Rob Wittig, De quin món véns? Aprenent de les arrels transmèdia de netprov , Artnodes: Núm. 18: (Novembre 2016). NODE 18. Narratives transmèdia (coord.: Pau Alsina)
- Alejandro Lozano, Modes i estètiques de l’espera en els videojocs , Artnodes: Núm. 30
- José María de Luelmo Jareño, La màquina iconoclasta en la era digital , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Santiago Rementeria-Sanz, El factor estètic en l’automatització de tasques lògiques: el cas dels escacs , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Louise Mackenzie, Robertina Šebjanič, Karolina Żyniewicz, Isabel Burr Raty, Dalila Honorato, Mantenir-se en contacte: cas d’estudi de recerca artística durant el confinament per la COVID-19 , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
- Fernando Portal, María Jesús 18-08-1987 Schultz, Sensible al código. Transferències metodològiques entre sabers ancestrals i nous mitjans per a la dividuació , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Matthew Bernico, Mitjans apòcrifs: arqueologia d’una presència paranormal intervinguda , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
- Erkki Huhtamo, Començament i desenvolupament de l'arqueologia dels media , Artnodes: Núm. 5: (Setembre 2006). NODE 5. Entrevistes (coord.: Pau Alsina, Pau Waelder)
- María de la O Artiles Burgos, Javier Boned Purkiss, Arquitectura moderna i transparències: materialitat i virtualitat , Artnodes: Núm. 15: (Juny 2015). NODE 15. Art Matters I (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez Granell)
- Mauricio Vásquez Arias, Variantologia del transmèdia entre Espanya i Llatinoamèrica: espectacles públics i hibridació mediàtica als segles XVIII i XIX , Artnodes: Núm. 21: (Juny 2018). NODE 21. Arqueologia dels mitjans (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Vanina Hofman)
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.