Crítica del disseny de la interacció hàptica en un context històric - Què passa avui amb el tacte?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objectiu d'aquest treball és contextualitzar la creixent activitat investigadora sobre la interacció hàptica examinant alguns marcs històrics i filosòfics. A partir de la idea que ment i cos són inseparables, la recerca sobre la interacció entre persones i ordinadors experimenta en general un desig de corporització i sensualitat afegida. Aquest desig apunta a una història dels sentits construïda culturalment, que, al seu torn, influeix en els objectius de la recerca i el disseny.
Mitjançant l'anàlisi de diversos dissenys hàptics, s'agrupen alguns objectius de recerca i paràmetres de disseny, que a continuació s'assignen a tres diferents models filosòfics del tacte: el model físico-sensorial, el model psicològico-humanístic i el model de camp (Weber, 1990). Sembla que incloent diferents maneres i sentits en el procés d'interacció, aquesta serà més «natural» i «intuïtiva». Investigarem el que els sentits hàptics poden afegir específicament a la interacció i a la comunicació digital, segons el punt de vista del dissenyador/investigador.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Simone Gumtau, University of Portsmouth
Senior Lecturer at the School of Art, Design & Media at the University of Portsmouth, UK. Responsible for Schoolwide research coordination, course leadership of the MA Design for Digital Media and teaches Visual Culture on the undergraduate programmes. Completed PhD research entitled 'Affordances of Touch: Embodied Interaction Design'.Articles similars
- Cristina Garde, David Vidal Castell, El temps circular: noves maneres de narrar l’experiència. La dramatúrgia acumulativa de La Conquesta del Pol Sud , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Manuel DeLanda, Emergència, causalitat i realisme , Artnodes: Núm. 9: (Desembre 2009). NODE 9. Complexitat (coord.: Pau Alsina, Josep Perelló)
- Jose-Antonio Soriano-Colchero, Instal·lacions pictòriques anamòrfiques aplicades a l’arquitectura: disseny virtual amb Sketchup per a projectes reals , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- María Alejandra Crescentino, Videoart al Con Sud. Festivals, arxius i remediació del passat analògic , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Ruth West, Andres Burbano, IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic , Artnodes: Núm. 26: (Juliol 2020). NODE 26. IA, art i disseny: Qüestionant l'aprenentatge automàtic (coord.: A. Burbano i Ruth West)
- Juan Pablo Fernández-Cortés, Òpera i violència virtual en els mons ludoficcionals , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Andreu Belsunces, Laura Benítez Valero, Ulrich Brandstätter, César Escudero, Fabricio Lamoncha, Paula Pin, Enrique Tomás, Diffractive Interfaces: la difracció com a metodologia d'investigació artística , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Sahar Sajadieh, Tendre o horrible, aquesta és la qüestió de la vivacitat: poden actuar en viu els actors artificials? , Artnodes: Núm. 32: (Juliol 2023). NODE 32. Possibles III (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Shuai Xu, Zhe Wang, Difusió: la visualització de les emocions controlada per la bioautoregulació mitjançant l’electroencefalograma (EEG) , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Shaila García Catalán, Aarón Rodríguez Serrano, Marta Martín Núñez, Aprendre de la caiguda, fer amb l’esquinçament: paradoxes de la melancolia lúdica a «Gris» , Artnodes: Núm. 27: (Gener 2021). Node 27. Arts en temps de pandèmia (coord.: Laura Benítez i Erich Berger)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.