Crítica del disseny de la interacció hàptica en un context històric - Què passa avui amb el tacte?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'objectiu d'aquest treball és contextualitzar la creixent activitat investigadora sobre la interacció hàptica examinant alguns marcs històrics i filosòfics. A partir de la idea que ment i cos són inseparables, la recerca sobre la interacció entre persones i ordinadors experimenta en general un desig de corporització i sensualitat afegida. Aquest desig apunta a una història dels sentits construïda culturalment, que, al seu torn, influeix en els objectius de la recerca i el disseny.
Mitjançant l'anàlisi de diversos dissenys hàptics, s'agrupen alguns objectius de recerca i paràmetres de disseny, que a continuació s'assignen a tres diferents models filosòfics del tacte: el model físico-sensorial, el model psicològico-humanístic i el model de camp (Weber, 1990). Sembla que incloent diferents maneres i sentits en el procés d'interacció, aquesta serà més «natural» i «intuïtiva». Investigarem el que els sentits hàptics poden afegir específicament a la interacció i a la comunicació digital, segons el punt de vista del dissenyador/investigador.
Article Details
Drets d'autor
Els continguts publicats a Artnodes estan subjectes a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/; els autors retenen el copyright. Podeu copiar-los, distribuir-los, comunicar-los públicament i fer-ne obres derivades sempre que reconegueu els crèdits de les obres (autoria, nom de la revista, institució editora) de la manera especificada pels autors o per la revista.
És responsabilitat dels autors obtenir els permisos necessaris de les imatges que estiguin subjectes a copyright.
Cessió de drets de propietat intel·lectual
L’autor cedeix en règim no exclusiu als editors de la revista els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació) per a explotar i comercialitzar l’obra, sencera o en part, en tots els formats i modalitats d’explotació presents o futurs, en tots els idiomes, per tot el període de vida de l’obra i per tot el món.
Declaro que sóc l’autor original de l’obra. Els editors queden, per tant, exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat per qualsevol acció legal que es pugui suscitar derivada de l’obra dipositada per la vulneració de drets de tercers, siguin de propietat intel·lectual o industrial, de secret comercial o qualsevol altre.
Simone Gumtau, University of Portsmouth
Senior Lecturer at the School of Art, Design & Media at the University of Portsmouth, UK. Responsible for Schoolwide research coordination, course leadership of the MA Design for Digital Media and teaches Visual Culture on the undergraduate programmes. Completed PhD research entitled 'Affordances of Touch: Embodied Interaction Design'.Articles similars
- Antonio Casado da Rocha, Nicolás Vallejo Morales, Comunitats de pràctica per a una ecologia de la imaginació: Walden de Thoreau i el viatge de GAIA , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Eduard Aibar, Imaginació tecnològica i ideologia de la innovació , Artnodes: Núm. 29: (Gener 2022). NODE 29. Ecologia de la imaginació (coord.: Marina Garcés)
- Predrag K. Nikolić, Giacomo Bertin, AI.R Taletorium: 1001 Cyber Nights escrites per intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 31: (Gener 2023). NODE 31. Possibles II (coord.: Pau Alsina i Andrés Burbano)
- Ada Xiaoyu Hao, Fer «visible» el tacte mitjançant la unió de la fantasia amb l’esteticista virtual a The Best Facial Clinic: l’índex de fallides tècniques en la telesinestèsia en època de pandèmia mundial , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Alberto Porta-Pérez, Escapar de la pèrdua. Dilemes morals al voltant de la família a Life is Strange 2 , Artnodes: Núm. 30
- Predrag Nikolić, Ruiyang Liu, La metafísica de les màquines: de la interacció humà-robot-robot a la capacitat d’abstracció filosòfica de la intel·ligència artificial , Artnodes: Núm. 28: (juliol 2021). NODE 28. En els límits d'allò que és possible: art, ciència i tecnologia (coord.: Paloma Díaz, Andrea García)
- Narcís , 1966- Parés, Roc Parés i Burguès, Una estratègia basada en la interacció per a aplicacions de realitat virtual , Artnodes: Núm. 1 (2002): NODE 1. Art, ciència i tecnologia
- Thomas Zummer, Observacions sobre certes afinitats i diferències entre pràctiques estètiques i científiques , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
- Jaron Rowan, Marta Camps, Recerca en disseny: suturant cossos, atuells, epistemologies i llunes , Artnodes: Núm. 20: (Desembre 2017). NODE 20. Art i Recerca (coord.: Pau Alsina, Ana Rodríguez, Irma Vilà Òdena)
- Francisco Javier Lázaro, Jacobo Henar, Manifestos per a un art compromès en l'època digital , Artnodes: Núm. 25: (Gener 2020). NODE 25. Diàlegs entre Art i Ciència Fonamental (coord.: M. Bello i A. Gracie)
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.