Qui parla? Filiació intel·lectual i transmissió de saber a l'època del power-point
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Anna Pagès
Aquest article planteja la pregunta “Qui parla?” com una manera d’emplaçar el problema de l’ús tecnoinstrumental dels artefactes en situacions de transmissió del saber. En la transmissió del saber actual, el Power Point esdevé no tant un programa concret, un software, sinó un paradigma de la crisi de la funció simbòlica en el nostre temps. L’article analitza alguns aspectes fonamentals d’aquesta crisi com l’estil, l’expressió, l’ocasionalitat, la filiació intel•lectual, el concepte de saber relacional i saber absolut, l’elogi de la paraula i l’afebliment de la vida en l’experiència de la transmissió de saber. Segurament no tot està perdut en un món on les restes de l’ocasionalitat permeten capgirar la determinació de la manca de paraules vives en contextos de transmissió d’un saber la dignitat del qual hem de recuperar, per allunyar-nos del que Maragall anomenà, a l’Elogi de la paraula, “entreteniment maniàtic”.
Article Details
Com citar
Pagès, Anna. “Qui parla? Filiació intel·lectual i transmissió de saber a l’època del power-point”. Ars Brevis, no. 17, pp. 116-37, https://raco.cat/index.php/ArsBrevis/article/view/256937.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Anna Pagès, La paraula en femení en l’obra de Lluís Duch , Ars Brevis: Núm. 28 (2022)
- Anna Pagès, "Fer justícia" a la historicitat de la comprensió: un problema filosòfic en l'hermenèutica de Gadamer , Ars Brevis: 2007: Núm.: 13
- Anna Pagès, El malentès contemporani de la manca de temps. Una perspectiva filosoficomoral , Ars Brevis: 2009: Núm.: 15
- Anna Pagès, El problema moral de la pressa. Actualitat de Vladimir Jankélévitch , Ars Brevis: 2008: Núm.: 14
- Anna Pagès, Diotima, Ruth: Itineraris enigmàtics del saber , Ars Brevis: 2010: Núm.: 16