L'Educació com a personalització a Emmanuel Mounier: una psicologia dels valors per despertar la persona
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Albert Llorca i Arimany
En aquest article, hom vol fer notar la important aportació del pensament personalista d’Emmanuel Mounier per a la comprensió del món actual en els àmbits diversos –malgrat el poc reconeixement que ha tingut- i, en especial, en l’àmbit de l’educació. Se centra així en el significat de l’educació per a l’ésser humà com a persona, a partir de l’arrel grega de la “paideia”, i aprofundint en el creixement personalitzador davant de les dificultats que presenta el món d’avui, diferent però alhora semblant al que Mounier va haver de fer front.
A partir d’una anàlisi succinta dels problemes que l’educació té avui pendents de resoldre, l’article finalitza amb unes propostes orientadores seguint i utilitzant els eixos filosoficopedagògics exposats per Mounier.
A partir d’una anàlisi succinta dels problemes que l’educació té avui pendents de resoldre, l’article finalitza amb unes propostes orientadores seguint i utilitzant els eixos filosoficopedagògics exposats per Mounier.
Article Details
Com citar
Llorca i Arimany, Albert. “L’Educació com a personalització a Emmanuel Mounier: una psicologia dels valors per despertar la persona”. Ars Brevis, no. 14, pp. 131-45, https://raco.cat/index.php/ArsBrevis/article/view/137026.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Llorca i Arimany, Entre Emmanuel Mounier i Paul Ricoeur , Ars Brevis: 2006: Núm.: 12
- Albert Llorca i Arimany, La lògica del compromís de la persona a Emmanuel Mounier: valors, història i progrés , Ars Brevis: 2009: Núm.: 15
- Albert Llorca i Arimany, Presència i efectivitat del personalisme d'Emmanuel Mounier, avui , Ars Brevis: 2005: Núm.: 11
- Albert Llorca i Arimany, Treball i lleure en la perspectiva personalista del segle XXI , Ars Brevis: 2010: Núm.: 16