Descobrint la ciutat a través dels pokémons

Main Article Content

Sergio Maciá Lloret
Rafael Sebastià-Alcaraz

Aquest article se centra en la problemàtica de l'aprenentatge de l'espai geogràfic per part de l'alumnat d'educació primària. La proposta d'innovació té com a objectiu millorar l'aprenentatge de l'espai geogràfic mitjançant l'ús d'eines tecnològiques lúdiques en l'espai urbà de la ciutat d'Alacant. Les preguntes de recerca són l'ús d'eines digitals com Google Earth i Pokémon Go ajuden a superar els problemes que té l'alumnat en l'espai geogràfic? i Contribueix l'espai urbà d'una ciutat a l'aprenentatge de l'espai geogràfic? La situació d'aprenentatge se centra en cinc categories de l'espai geogràfic: orientació, distribució, localització, relacions espacials i descentralització. L'alumnat, mitjançant l'aprofitament didàctic de les eines digitals com el joc Pokémon Go i Google Earth, aprèn de manera lúdica aquest contingut didàctic de les Ciències Socials. L'espai urbà d'Alacant i l'ús de les tecnologies permeten superar els problemes de l'espai geogràfic que tenen els estudiants.

Paraules clau
espai geogràfic, educació primària, ciències socials, aprenentatge lúdic, didácticas específicas

Article Details

Com citar
Maciá Lloret, Sergio; and Sebastià-Alcaraz, Rafael. “Descobrint la ciutat a través dels pokémons ”. Ar@cne: revista electrónica de recursos en internet sobre geografía y ciencias sociales, vol.VOL 28, doi:10.1344/ara2024.288.44811.
Biografies de l'autor/a

Sergio Maciá Lloret, Universidad de Alicante

Estudiante del Máster en Investigación Educativa de la Facultad de Educación, Universidad de Alicante.

Rafael Sebastià-Alcaraz, Universidad de Alicante

Profesor titular en el Departamento de Didáctica General y Didácticas Específicas de la Facultad de Educación, Universidad de Alicante.