Efectes d'un programa de gimnàstica de manteniment sobre el perfil d'estats emocionals
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Els beneficis psicològics de l'exercici han estat objecte de considerable estudi en les tres últimes dècades. Les investigacions sobre la relació entre activitat física i emocions s'han basat generalment en la utilització del perfil d'estats emocionals (POMS). El qüestionari es divideix en sis subescales corresponents a estats emocionals transitoris: tensió/ansietat, depressió/rebuig, ràbia/hostilitat, vigor/activitat, fatiga/inèrcia i confusió/atordiment. Hem realitzat una adaptació espanyola del POMS que utilitzem per avaluar possibles canvis en els estats emocionals al llarg d'un programa de gimnàstica de manteniment de quatre mesos de durada. Els resultats obtinguts indiquen que la participació en el programa d'activitat física s'acompanyava d'una millora en l'estat afectiu global, determinat mitjançant Fíndex d'Alteracions Emocionals Total (TMD), així com de canvis específics en diferents subescales del qüestionari, amb modificacions temporals per a les escales de tensió/ansietat i ràbia/hostilitat.
Article Details
Most read articles by the same author(s)
- Raquel Martínez, Olga Molinero, Rodrigo Jiménez, Alfonso Salguero, Concepción Tuero, Sara Márquez, La motivació per a la pràctica en la iniciació al futbol: influència de l’edat/categoria competitiva, el temps d’entrenament i la relació amb l’entrenador , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 No. 93 (2008)
- Concepción Tuero, Sara Marquez, José Antonio de Paz, El qüestionari com a instrument de valoració de l'activitat física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 No. 63 (2001)
- Carlos R. Rodrigues, Antonio Cesar Cabral, Luis P. Rodríguez, Sara Márquez, Avaluació de l’execució motora en nens brasilers en edat escolar , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 No. 89 (2007)