Treball en el medi aquàtic en el procés d’ensenyament del nen autista
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Pedro Ángel Baena Beato
Noemí Castilla Gutiérrez
Gracia López Contreras
La intenció d’aquest document és fer una reflexió sobre les necessitats educatives del nen autista i les possibilitats de treball en el medi aquàtic. La interacció social limitada es presenta com un dels trets fonamentals de l’autisme, de manera que es relacionen anormalment amb les persones i situacions. És aconsellable per a aquesta població, incrementar l’activitat física extracurricular, d’aquesta forma, les activitats aquàtiques són beneficioses, perquè incrementen la coordinació motriu, l’equilibri, l’atenció, la disciplina i estimulen els subjectes perquè acatin instruccions i compleixin normes establertes. Exerciten, a nivell general, el sistema neuromuscular i a més a més són divertides. La utilització adequada de les característiques intrínseques en el medi aquàtic i el treball, correctament orientat, de continguts fonamentals en el desenvolupament de l’activitat aquàtica, adaptada a persones amb discapacitat motriu: respiració, elasticitat muscular, mobilitat articular, to muscular, equilibri, flotació, desplaçament i relaxació, afavoriran en gran mesura la consecució de progressos en tots els àmbits del practicant autista, físics, psíquics, socials i de relació.
Keywords
autisme, medi aquàtic, educació
Article Details
How to Cite
Baena Beato, Pedro Ángel et al. “Treball en el medi aquàtic en el procés d’ensenyament del nen autista”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 101, pp. 25-31, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/248109.