La metodologia de l’aprenentatge-servei en l’educació física

Main Article Content

Carlos Capella Peris
Jesús Gil Gómez
Manuel Martí Puig
Aquest article presenta els resultats d’una investigació original desenvolupada amb alumnat de l’assignatura Jocs motrius del grau en Mestre o Mestra Infantil de la Universitat Jaume I, en la qual s’ha utilitzat la metodologia de l’aprenentatge-servei (APS). S’ha prestat un servei directe a infants amb diversitat funcional. S’han utilitzat les històries de vida com a eina d’investigació per determinar si s’han desenvolupat habilitats pràctiques i continguts acadèmics en l’àmbit de l’ensenyament de l’educació física (EF). Així mateix, s’ha pretès verificar si l’ús de l’APS serveix per promoure la capacitat crítica i reflexiva de l’alumnat. Després de l’anàlisi de les entrevistes es van obtenir quatre categories de resultats d’àmbit acadèmic: aspectes genèrics, aprenentatges de la pràctica docent, efectes beneficiosos de la funció docent i opinions i crítiques constructives. Finalment, concloem que els programes formatius d’APS són útils per al desplegament d’habilitats pràctiques i continguts acadèmics en l’àmbit de l’EF, així com per fomentar l’actitud crítica i reflexiva de l’alumnat.
Paraules clau
educació física, aprenentatge-servei, històries de vida, actitud crítica i reflexiva

Article Details

Com citar
Capella Peris, Carlos et al. “La metodologia de l’aprenentatge-servei en l’educació física”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 116, pp. 33-43, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/279208.