Metodologia qualitativa en l’estudi del joc tradicional
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Francisco Lagardera
Pere Lavega
Joseba Etxebeste
José Ignacio Alonso
Aquest text presenta una manera d’aplicar la metodologia qualitativa per estudiar la vivència emocional que originen diferents categories de joc motor. Aquesta proposta es contextualitza a les bases teòriques de l’educació de conductes motrius i en l’ús de mètodes mixtos. S’expliquen les tres fases d’anàlisi de contingut aplicat a comentaris de diferents grups de participants d’Espanya, Portugal, Suïssa i Brasil (universitaris, d’educació primària i secundària), obtinguts mitjançant el qüestionari validat Games and Emotion Scale (GES) i entrevistes rememorades. Aquesta línia de recerca ha permès elaborar mapes conceptuals interpretatius de la vivència emocional dels diferents tipus de jocs i alhora presentar propostes educatives per als professionals d’una educació física moderna.
Paraules clau
anàlisi de contingut, conducta motriu, praxeologia motriu, benesta
Article Details
Com citar
Lagardera, Francisco et al. “Metodologia qualitativa en l’estudi del joc tradicional”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 134, pp. 20-38, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/342006.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pere Lavega, Francisco Lagardera, Fidel Molina, Antoni Planas, Antoni Costes, Unai Saez de Ocariz, Els jocs i esports tradicionals a Europa: entre la tradició i la modernitat , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 85 (2006)
- Núria Puig, Francisco Lagardera, Albert Juncà, Tot ensenyant sociologia de les emocions en l'esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 64 (2001)
- Francisco Lagardera, Pere Lavega, Les activitats físiques i esportives des de la perspectiva de la Praxiologia Motriu , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 66 (2001)