Disseny de projectes de recerca en ciències de l’activitat física i l’esport
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Enrique Ortega Toro
Jesús Salado Tarodo
Els objectius d’aquest estudi són: a) conèixer l’opinió del personal docent i investigador (PDI) de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) sobre el valor acadèmic que han de tenir els diferents tipus de projectes/contractes de recerca; b) conèixer l’opinió del PDI en CAFE sobre els criteris més importants que s’han de tenir en compte a l’hora de dissenyar i avaluar un projecte/contracte de recerca; i c) comparar les opinions dels PDI de CAFE amb els criteris d’avaluació existents. La mostra va estar composta per 149 professors universitaris que feien classes en el grau de CAFE en el curs 2013-2014, dels quals 92 no han estat investigadors principals en cap projecte i 57 d’ells sí que han treballat, almenys, en un projecte de recerca. L’instrument utilitzat per recollir les dades va ser l’apartat de projectes i contractes del Qüestionari sobre criteris de qualitat del personal docent i investigador universitari en ciències de l’activitat física i esport (CPDI-CAFE). Els resultats obtinguts indiquen que els projectes més importants són els projectes europeus, seguits dels R+D+i del pla nacional. D’altra banda, els aspectes valorats com a més importants dins dels projectes són la viabilitat, una metodologia adequada i una adequada transferència dels resultats. Aquestes dades poden ser tan útils per al disseny de projectes per part dels equips de recerca com per a la seva avaluació. Els objectius d’aquest estudi són: a) conèixer l’opinió del personal docent i investigador (PDI) de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) sobre el valor acadèmic que han de tenir els diferents tipus de projectes/contractes de recerca; b) conèixer l’opinió del PDI en CAFE sobre els criteris més importants que s’han de tenir en compte a l’hora de dissenyar i avaluar un projecte/contracte de recerca; i c) comparar les opinions dels PDI de CAFE amb els criteris d’avaluació existents. La mostra va estar composta per 149 professors universitaris que feien classes en el grau de CAFE en el curs 2013-2014, dels quals 92 no han estat investigadors principals en cap projecte i 57 d’ells sí que han treballat, almenys, en un projecte de recerca. L’instrument utilitzat per recollir les dades va ser l’apartat de projectes i contractes del Qüestionari sobre criteris de qualitat del personal docent i investigador universitari en ciències de l’activitat física i esport (CPDI-CAFE). Els resultats obtinguts indiquen que els projectes més importants són els projectes europeus, seguits dels R+D+i del pla nacional. D’altra banda, els aspectes valorats com a més importants dins dels projectes són la viabilitat, una metodologia adequada i una adequada transferència dels resultats. Aquestes dades poden ser tan útils per al disseny de projectes per part dels equips de recerca com per a la seva avaluació.
Paraules clau
qualitat de la ciència, política científica, percepció de la qualitat
Article Details
Com citar
Ortega Toro, Enrique; and Salado Tarodo, Jesús. “Disseny de projectes de recerca en ciències de l’activitat física i l’esport”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 134, pp. 7-19, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/342005.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Courel-Ibáñez, Ernesto Suárez-Cadenas, Enrique Ortega Toro, David Cárdenas Vélez, Proposta per a l’entrenament del joc interior en el basquetbol , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 133 (2018)
- Pilar Sainz de Baranda Andújar, Enrique Ortega Toro, Luis Llopis Portugal, José Francisco Novo Palacios, Daniel Rodríguez Muñoz, Anàlisi de les accions defensives del porter en el futbol 7 , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 80 (2005)
- José Manuel Palao Andrés, Elena Hernández Hernández, Prudencia Guerrero Cruz, Enrique Ortega Toro, Efecte de diferents estratègies de presentació de feedback mitjançant vídeo en classes d’Educació Física , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 106 (2011)
- Enrique Ortega Toro, Pedro Valdivia-Moral, Rocío González Col, José Luis González Col, Gènere en els comitès editorials i científics de les revistes espanyoles de ciències de l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 120 (2015)