Futbol: efectes d’una unitat didàctica en jugadors molt joves (Soccer: Effects of a Teaching Unit in Early Initiation)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La iniciació de jugadors molt joves al futbol, que ja és habitual, ha justificat propostes d’adaptació que pretenen facilitar el primer contacte del nen amb aquest esport. Els especialistes coincideixen d’assenyalar el futbol 3 com la proposta de joc més recomanable en la iniciació al futbol, en ser la unitat mínima que permet el desenvolupament de tots els principis del joc. El present treball pretén analitzar l’efecte, en l’acompliment tècnic del jugador prebenjamí, d’una unitat didàctica construïda per garantir el respecte a aquests principis, a partir d’unes premisses de joc que fomenten la superioritat numèrica de l’equip en fase ofensiva. Mitjançant models de regressió logística simple s’ha analitzat la qualitat –adaptació (al procés formatiu del nen) i èxit (si implica continuïtat de l’atac –passi encertat– o suposa tir)– dels contactes tècnics realitzats pel jugador de categoria prebenjamí en el joc de futbol 3, abans i després de la realització de la unitat didàctica. S’ha constatat que la unitat didàctica objecte d’estudi millora la qualitat de l’acompliment tècnic del jugador de categoria prebenjamí.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Alberto Soto, Oleguer Camerino, Xavier Iglesias, M. Teresa Anguera, Marta Castañer, LINCE PLUS: Research Software for Behavior Video Analysis , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 137 (2019)
- Daniel Lapresa, Félix Blanco, Mario Amatria, Javier Arana, M. Teresa Anguera, Anàlisi observacional de l’execució del fonament tecnicotàctic “control” de Sergio Busquets , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 140 (2020)
- Mario Amatria, Rubén Maneiro-Dios, M. Teresa Anguera, Anàlisi de l’èxit de la Selecció Espanyola a la UEFA-Euro 2012 , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 137 (2019)
- Daniel Lapresa Ajamil, Jesús Chivite Navascués, Javier Arana Idiakez, M. Teresa Anguera, José Ramón Barbero Cadirat, Anàlisi de l’eficàcia del porter de futbol cadet (14 a 16 anys) [Analysis of the Effectiveness of Under-16 Football Goalkeepers] , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 131 (2018)
- Daniel Lapresa Ajamil, Javier Arana Idiakez, Belén Garzón Echevarría, El futbol 9 com alternativa al futbol 11, a partir de l’estudi de la utilització de l’espai de joc , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 86 (2006)
- José Flores Rodríguez, M. Teresa Anguera, Patró de joc en handbol segons el jugador que ocupa la posició de central , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 134 (2018)
- Daniel Lapresa Ajamil, Javier Arana Idiakez, Belén Garzón Echevarría, Román Egüén García, Mario Amatria Jiménez, Adaptació de la competició en la iniciació al futbol: estudi comparatiu de les modalitats de futbol 3 i futbol 5 en categoria prebenjamí , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 101 (2010)
- Daniel Lapresa Ajamil, Sonia Aragón Calvo, Javier Arana Idiakez, Patrons temporals de comportament tàctic en curses atlètiques de 5.000 metres , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 109 (2012)
- Daniel Lapresa Ajamil, Rafael Ibáñez Moro, Javier Arana Idiakez, Mario Amatria Jiménez, Belén Garzón Echevarría, Estudi comparatiu de les accions de combat en el karate de categoria juvenil (12-13 anys) i sènior , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Daniel Lapresa Ajamil, Ana Ponce de León Elizondo, El campió esportiu i la qüestió de la identificació en la societat postmoderna espanyola , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 57 (1999)