Relacions entrenadors-esportistes i motivació en l'esport infantil i juvenil
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Dins el marc teóric proposat per la teoria de l'avaluació cognitiva i la teoria de l'autodeterminació (Deci i Ryan, 1985), el present treball analitza les relacions entrenadors-esportistes en el context de l'esport infantil i juvenil des del punt de vista de les conseqüències motivacionals que es deriven de l'estil interpersonal pres pels entrenadors. D'aquesta manera i després d'un breu repàs als pressupostos fonamentals de les teories esmentades anteriorment, les conseqüències motivacionals de l'estil interpersonal dels entrenadors són discutides a la llum de les dades aportades per diverses investigacions recents realitzades en el context de l'esport infantil i juvenil. Per últim, se suggereixen diverses implicacions practiques susceptibles d'ajudar els entrenadors a adequar el caràcter de la seva intervenció a les necessitats de desenvolupament dels joves esportistes.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Beñat Amenabar Perurena, Juan José Sistiaga Lopetegui, Enrique García Bengoechea, Revisió dels diferents aspectes de la influència dels pares i les mares en la pràctica de l’activitat física i l’esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 93 (2008)