Primitivisme urbà i esportiu en l'obra pictòrica de James Rizzi

Main Article Content

Ramon Balius

El museu de l'esport més emblemàtic és, sens dubte, el Museé Olympique de Lausanne. Juntament amb les seves col.leccions d'art filatèlia i numismàtica i les seves múltiples possibilitats informàtiques, moltes d'elles interactives, acull regularment exposicions temporals d'artistes de renom. Entre d'altres, s'han pogut contemplar escultures del català Joan Miró i pintures pop-art del nordamericà Andy Warhol i op-art de l'hongarès i francès Víctor Vasarely. Amb el nom suerks del deporte, es va presentar recentment una àmplia mostra d'obres del nordamericà James Rizzi. Nascut a Brooklyn, Rizzi va estudiar art a la Universitat de Florida i va experimentar amb pintura, gravat i escultura. Ben aviat va adquirir fama en combinar aquestes tres tècniques en construccions de tres dimensions i va incorporar-hi moltes vegades elements mòbils magnètics. La seva pintura és exuberant de vius colors, molt simple i d'un simpàtic humorisme, i està derivada directament del còmics. Ha estat qualificada de nailf o infantil. Rizzi idealitza el nen i l'esperit infantil, ens explica que quan pinta no fa res més que introduir-se sota la pell d'un nen de set o vuit anys i copiar el que aquest dibuixaria amb llapis de colors.

Article Details

Com citar
Balius, Ramon. “Primitivisme urbà i esportiu en l’obra pictòrica de James Rizzi”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 47, pp. 122-3, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/314601.