Educació física i dansa: valoració de la seva integració a les escoles de primària de les comarques de Girona

Main Article Content

Dolors Cañabate Ortiz
David Rodríguez Cañabate
M. Luisa Zagalaz Sánchez
Objectius. Es realitza un estudi per conèixer i valorar la integració i el desenvolupament de la dansa a l’àrea d’educació física (EF) a les escoles d’educació primària (EP) de les comarques de Girona. Material i mètode. Es van aplicar enquestes a 36 mestres d’EF i una entrevista individual a 16 mestres de la mateixa mostra dins de les 33 escoles que col·laboren amb tutors en el pràcticum dels alumnes de 4t curs de Grau d’EP usant el criteri de proximitat geogràfica i professional. Les dades es comptabilitzen mitjançant el programa Nudist Viu. v8, dins d’un paradigma qualitatiu interpretatiu (Goetz & LeCompte, 1985). Resultats i conclusions. La majoria dels professionals manifesten una gran valoració cap a la disciplina de la dansa i l’exercici que requereix, assenyalant la seva rellevància en el desenvolupament integral de la persona. Així i tot, la dansa no ha aconseguit el lloc que es mereix en la inclusió de pràctiques docents en el dia a dia de l’escola. Les seves aportacions no han tingut les repercussions desitjades en l’àmbit educatiu i, per tant, encara té un llarg camí per recórrer, sent la falta de formació del docent una de les qüestions més assenyalades pel professorat.
Paraules clau
educació física, dansa, educació primària, formació docent

Article Details

Com citar
Cañabate Ortiz, Dolors et al. “Educació física i dansa: valoració de la seva integració a les escoles de primària de les comarques de Girona”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 125, pp. 53-62, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/314372.