Educació física especial: actitud i formació dels docents a primària

Main Article Content

Fco. Javier Hernández Vazquez
Víctor Hospital i Tort
Carlos López Pérez

Aquest article analitza la situació actual del professorat de l'Educació Física de Primària a la ciutat de Barcelona davant l'atenció a la diversitat. La investigació se centra en l'anàlisi de l'actitud i el desenvolupament professional com a elements vitals i interelacionats entre si per a l'èxit de l'atenció a la diversitat. És un estudi socioeducatiu sobre la situació (actitud i formació) del professat respecte als alumnes amb necessitats educatives especials. La recopilació de les dades es realitza a partir de l'administració d'un qüestionari entre una mostra de professorat d'Educació Física. Els autors constaten en l'estudi la positiva i generalitzada resposta del professorat d'Educació Física cap a la integració, les limitacions pedagògiques del professorat, les dificultats del professorat per dur a terme adequacions curriculars individuals, la formació per atendre la diversitat sembla inadequada i sembla que hauria de centrar-se en aspectes més metodològics i en el coneixement de les diverses necessitats educatives especials.

Paraules clau
educació física, etapa primària, necessitats educatives especials, actitud i desenvolupament professional.

Article Details

Com citar
Hernández Vazquez, Fco. Javier et al. “Educació física especial: actitud i formació dels docents a primària”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 51, pp. 70-79, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/308214.