Percepció de l’alumnat de les classes d’educació física en relació amb altres assignatures
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu d’aquest estudi ha estat valorar la percepció de l’alumnat que ha participat en processos d’avaluació formativa en l’àmbit universitari, incidint en tres factors fonamentals: la càrrega de treball, l’aprenentatge final i la responsabilitat en el procés. La investigació s’ha dut a terme en el curs acadèmic 2013-2014 en 20 assignatures de 7 universitats espanyoles (1.220 alumnes). La totalitat d’assignatures s’ha dividit en 2 grups, un que engloba 10 assignatures vinculades amb l’ensenyament de l’educació física (EF) i l’esport (587 alumnes), i un altre compost per altres 10 assignatures de diferents camps i especialitats (633). En totes, s’hi ha aplicat un sistema d’avaluació formativa i compartida. Es realitza un pretest-postest. S’utilitza el qüestionari validat sobre metodologia i avaluació en formació inicial. S’empra una anàlisi quantitativa, tan descriptiva (mitjanes i desviacions típiques) com inferencial (correlacions de Pearson, i Anovas). Malgrat que en el pretest no es troben diferències significatives en cap dels grups en el posttest sí que se n’hi troben, i s’obtenen en el grup d’EF un major aprenentatge i responsabilitat en el procés. D’altra banda, i en relació amb la dificultat per superar l’assignatura, en el grup d’EF s’aconsegueixen diferències entre aquells alumnes que han participat més i menys vegades en l’avaluació formativa, mentre que en el grup d’altres disciplines, les diferències es troben en funció del curs. El nombre d’alumnes a la classe no influeix en aquest fet.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- David Hortigüela Alcalá, Estudi sobre el procés d’implantació i seguiment de les competències bàsiques als centres educatius d’educació secundària de la ciutat de Burgos (Study on the Process of Implementation and Monitoring of Core Competences in Secondary Schools in Burgos) , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 127 (2017)