La metodologia en Reforma. Aproximació actual

Main Article Content

Antonio Gálvez Luque
Amb el present article, el que s'intenta expressar és la dificultat que està trobant el professorat d'ensenyament secundari, en el moment actual (últims anys d'implantació de la Reforma), per tal d'imposar entre l'alumnat una metodologia emancipatòria, d'acord amb la normativa dels Dissenys Curriculars Base (DCB) de les diferents comunitats autònomes. Al llarg del mateix, s'intentarà donar orientacions per tal d'aconseguir implantar aquestes metodologies, malgrat que ens arribi un alumnat completament passiu i sense iniciativa (cosa prou comú en els darrers temps, tant en l'educació com en altres camps). Així, per exemple, s'intentarà que, partint d'una metodologia d'instrucció directa (a la qual n'estan ben acostumats), n'arribin a una de resolució de plantejaments, a poc a poc, utilitzant metodologies intermèdies.
Paraules clau
metodologia, reforma, progressivitat, emancipació

Article Details

Com citar
Gálvez Luque, Antonio. “La metodologia en Reforma. Aproximació actual”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 56, pp. 92-94, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/302629.