La programació i la intervenció didàctica en l'esport escolar (I). La tècnica d'ensenyament

Main Article Content

Jesús Viciana Ramírez
En aquest article exposem la problemàtica existent en l'ensenyament esportiu quant a l'aprenentatge motor de les habilitats específiques que es pot o no produir a les classes d'Educació Física (EF), així com a la visió o filosofia educativa que posseïm al respecte quan tractem aquest delicat tema dins el centre escolar. En una primera part aprofundim en el currículum d'EF a l'etapa de Secundària (ja que l'esport hi apareix com un bloc de continguts específic) per veure com tracta l'Administració la intervenció del professor i les orientacions didàctiques cap a l'ensenyament de l'esport. En aquesta anàlisi de contingut del primer nivell de concreció treiem conclusions orientatives de com actuar a la classe. Posteriorment emprenem la tècnica d'ensenyament com a base per a la construcció d'una intervenció adequada en l'aprenentatge esportiu. Realitzem un repàs cronològic del que per a nosaltres ha estat l'evolució d'aquest element didàctic a la intervenció i proposem un model específic d'acord amb la nostra filosofia educativa i les tendències actuals. Per últim, treiem les conclusions dels temes tractats i emplacem el lector al segon article on tractem específicament les aportacions dels diferents estils d'ensenyament a l'aprenentatge esportiu en edat escolar.
Paraules clau
aprenentatge esportiu, orientacions didàctiques, tècnica d'ensenyament

Article Details

Com citar
Viciana Ramírez, Jesús. “La programació i la intervenció didàctica en l’esport escolar (I). La tècnica d’ensenyament”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 2, no. 56, pp. 10-16, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/302613.