El qüestionari com a instrument de valoració de l'activitat física
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Concepción Tuero
Sara Marquez
José Antonio de Paz
L'alteració dels hàbits físics, l'aparició del sedentarisme com una tendència general als països desenvolupats, la manifestació de les denominades malalties hipocinètiques relacionades amb aquest increment del sedentarisme, han aplegat esforços per aprofundir, analitzar i investigar els beneficis que l'activitat física comporta per a la millora de la qualitat de vida dels ciutadans. La dificultat d'avaluar l'activitat física amb eines adequades, amb mètodes estandarditzats i precisos, ha esdevingut un element d'anàlisi, estudi i investigació constants. Durant els últims anys s'han desenvolupat refinaments significatius en el disseny dels qüestionaris esmentats -objecte d'aquesta anàlisi-, i també en els qüestionaris denominats procediments d'autoinforme, la utilització dels quals s'ha tornat més sofisticada. N'hem revisat els principals: el diari, els qüestionaris de record de les activitats físiques, els qüestionaris sobre els antecedents de l'activitat física i els anomenats d'ordre general. Finalment, considerem que els diversos procediments d'autoinforme s'adeqüen a cada mena d'investigació, a la població objecte d'estudi i a la disponibilitat de recursos humans i materials. Els treballs publicats fins avui ens permeten d'obtenir dades d'enorme interès sobre la relació entre activitat física i salut.
Paraules clau
qüestionari, valoració, activitat física, salut, promoció de l'exercici.
Article Details
Com citar
Tuero, Concepción et al. “El qüestionari com a instrument de valoració de l’activitat física”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 63, pp. 54-60, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/301615.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Raquel Martínez, Olga Molinero, Rodrigo Jiménez, Alfonso Salguero, Concepción Tuero, Sara Márquez, La motivació per a la pràctica en la iniciació al futbol: influència de l’edat/categoria competitiva, el temps d’entrenament i la relació amb l’entrenador , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 93 (2008)
- Belén Tabernero, Sara Márquez, Efectes d'un programa de gimnàstica de manteniment sobre el perfil d'estats emocionals , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 46 (1996)
- Carlos R. Rodrigues, Antonio Cesar Cabral, Luis P. Rodríguez, Sara Márquez, Avaluació de l’execució motora en nens brasilers en edat escolar , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 89 (2007)