De les pràctiques físiques primigènies a l’esport educatiu (I)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En temps reculats, l’home primitiu concebia els exercicis físics com a fórmules no implicades directament en el procès de subsistència, en les quals els membres del grup, especialment els més joves, es preparaven físicament i cognitivament per a la lluita per l’existència, assajaven patrons de comportament útils i agradables, es divertien, satisfeien llurs necessitats instintives de moviment, realitzaven actes de culte i, d’aquesta manera, contribuïen a la formació d’una consciència de grup i a la socialització de tots els seus integrants. En suma, les pràctiques físiques primigènies que va desenvolupar l’home prehistòric en el seu temps de lleure constituïen tot un sistema d’educació més o menys conscient, que fou vital per elevar el nivell de la seva cultura i assolir la supervivència del grup i de l’espècie humana. Advoquem per un procés formatiu que ens porti des de les pràctiques físiques educatives i culturals del passat a l’esport educatiu, en el qual aquest esdevingui veritablement una pràctica formativa de l’home actual. L’educació esportiva es fonamenta en l’esport com a mitjà que contribueix a la formació de l’individu, ja que aquest no es constitueix en un fi en ell mateix sinó que es converteix en un recurs eficaç al servei de les persones. Aquest esport, l’esport educatiu, ha de ser configurat com un procediment singular d’una educació física renovadora, l’objecte formal de la qual és l’educació de la persona a través de les conductes motrius.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Olivera Betrán, Editorial , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 47 (1997)
- Javier Olivera Betrán, L'esport com a microcosmos social: el mite esportiu com a producte mediàtic , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 49 (1997)
- Javier Olivera Betrán, Revistes espanyoles de ciències de l’activitat física i de l’esport: proposta d’actuació , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 107 (2012)
- Alberto Olivera Betrán, Javier Olivera Betrán, Anàlisi de la demanda potencial de les activitats físiques d'aventura en la naturalesa a la ciutat de Barcelona , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 52 (1998)
- Javier Olivera Betrán, L'absentisme de la intel·lectualitat en l'esport , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 54 (1998)
- Javier Olivera Betrán, Contra natura: l’home contra l’home , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 80 (2005)
- Javier Olivera Betrán, Perspectives de l’educació física a l’alba del segle XXI , Apunts. Educació física i esports: Vol. 1 Núm. 83 (2006)
- Javier Olivera Betrán, Tendències en l’edició i la millora de la qualitat de les revistes científiques espanyoles de ciències socials , Apunts. Educació física i esports: Vol. 2 Núm. 104 (2011)
- Javier Olivera Betrán, Al caient del mil·leni: quo vadis, educació física? , Apunts. Educació física i esports: Vol. 4 Núm. 58 (1999)
- Javier Olivera Betrán, L'esport, mesura de l'home? , Apunts. Educació física i esports: Vol. 3 Núm. 53 (1998)