Característiques dels espots amb contingut esportiu a les cadenes televisives espanyoles

Main Article Content

Agnès Riera i Ferran
A partir del registre de 24.544 espots en sis cadenes televisives a Espanya, els anys 1998 i 2002, es posen al descobert algunes característiques dels espots amb contingut esportiu, i dels esports, esportistes i espais esportius més utilitzats als espots amb contingut esportiu. Mentre que les característiques dels espots amb contingut esportiu ens permeten de conèixer algunes estratègies de comunicació dels anunciants, publicistes i del mitjà televisiu, les característiques dels esports, esportistes i espais esportius, a més a més de mostrar-nos les estratègies dels publicistes, reflecteixen els escenaris, models i hàbits esportius més acceptats per la societat espanyola, perquè, com argumenta Moragas (a Jones, 1996), als mitjans de comunicació s’hi expressen els valors de l’esport i a l’esport s’hi expressen els valors de la societat. Aquest estudi descriu algunes estratègies dels anunciants, publicistes i del mitjà televisiu, en l’ús i l’emissió dels espots amb contingut esportiu. També s’identifiquen alguns trets dels esports, esportistes i espais esportius utilitzats pels publicistes.
Paraules clau
Mitjans de comunicació, Televisió, Publicitat, Espots amb contingut esportiu.

Article Details

Com citar
Riera i Ferran, Agnès. “Característiques dels espots amb contingut esportiu a les cadenes televisives espanyoles”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 3, no. 89, pp. 7-14, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300313.