Un intent de segmentació integral dels usuaris de centres esportius.

Main Article Content

Antonio Rial Boubeta
Diego Alonso Fernández
Javier Rial Boubeta
Eduardo Picón Prado
Jesús Varela Mallou
Els actuals centres esportius donen la benvinguda a un nombre cada vegada més elevat i heterogeni d’usuaris/àries. La creixent varietat d’oferta fisicoesportiva i d’individus amb diferents necessitats, motivacions i actituds ha conduït a l’absència d’un perfil únic d’usuari. Això significa que els gestors esportius han de dividir o segmentar els clients que utilitzen les seves instal·lacions i serveis amb l’objectiu de satisfer de forma més efectiva les seves necessitats. Ara com ara, són escassos els estudis empírics realitzats aplicant criteris de segmentació de mercat a contexts esportius (Kim i Kim, 1998; Luna-Arocas i Tang, 2005). L’objectiu principal del nostre estudi és examinar els diversos perfils de participants esportius des d’un punt de vista integral. Variables sociodemogràfiques, actitudinals i motivacionals han estat considerades de forma simultània per tal d’obtenir una nova proposta de segmentació dels usuaris dels actuals centres esportius. La utilització de l’anàlisi multivariant, i en concret l’ús combinat de diferents procediments d’anàlisi de conglomerats (Ward i K-mitjanes), ens han permès d’identificar quatre segments diferents d’usuaris que resulten de gran interès, tant des d’un punt de vista conceptual com de gestió.
Paraules clau
Màrqueting Esportiu, Segmentació esportiva, Anàlisi Clúster.

Article Details

Com citar
Rial Boubeta, Antonio et al. “Un intent de segmentació integral dels usuaris de centres esportius”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 1, no. 95, pp. 82-91, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/300057.