Factors que van determinar una educació física i esportiva de gènere durant el franquisme

Main Article Content

Juan Carlos Manrique Arribas
Luis Torrego Egido
Víctor López Pasto
Roberto Monjas Aguado
Aquest article pretén, des d’una reflexió de la situació que va viure i va experimentar la dona en la societat franquista i mitjançant una revisió documental sobre el tema, abordar l’estil d’educació física i esportiva que es va proposar durant el franquisme. Igualment, volem fer conèixer quins van ser els fonaments ideològics que van determinar una clara educació de gènere. En concret, ens fixarem en els valors que es van assignar a la dona per establir les relacions oportunes amb el model d’activitat física que li van proposar. Les normes socials van ser imposades des de les altes esferes, sense possibilitat de rèplica, per la qual cosa els seus membres van haver d’assumir-les i acatar-les. D’aquesta forma, les relacions entre ambdós sexes van quedar  codificades i registrades en la ment de les persones, ratificades per un procés propagandístic i formatiu; sobretot, mitjançant l’educació i, en concret, amb l’educació física i l’esport.
Paraules clau
Educació Física Femenina, Valors, Ideal de dona, Franquisme, Educació de gènere

Article Details

Com citar
Manrique Arribas, Juan Carlos et al. “Factors que van determinar una educació física i esportiva de gènere durant el franquisme”. Apunts. Educació física i esports, vol.VOL 4, no. 98, pp. 5-14, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFE/article/view/299700.