Els jocs malabars: justificació educativa i aplicació didactica a l'ESO

Main Article Content

Roger Pitarch

En aquest treball s'analitza, d'una banda, la potencialitat educativa deis jocs malabars, tant des d'un punt de vista psicomotriu com des d'una perspectiva expressiva. La segona part tracta els aspectes didactics que envolten I'aplicació practica d'una unitat didactica sobre malabarismes. Aspectes tals com els objectius, la motivació deis alumnes vers I'activitat o l'organització de la practica, són aspectes fonamentals que el docent ha de tenir en compte per tal de fer coherent el procés d'ensenyament-aprenentatge, donat que els malabarismes són una activitat que presenta certes peculiaritats que la fan ben diferent, en comparació ambaltres continguts de I'ambit de l'Educació Física. Finalment, es pretén donar a coneixer i fomentar unes activitats que, si en els últims anys s'han inclos dintre de moltes programacions als seminaris d'Educació Física, no tenen una acceptació, difusió i tractaments suficients en l'ambit de I'ESO. El desconeixement
de l'activitat per part del docent, tant des d'un punt de vista practic com teoric, la manca d'interes (en alguns casos) per la innovació educativa o la manca d'estatus d'aquest tipus d'activitats, en comparació amb altres continguts de I'area d'Educació Física, poden ser raons que justifiquen el pobre tractament dels malabarismes als centres educatius.

Paraules clau
activitats alternatives, malabarismes, capacitats perceptivomotores, habilitats, coordinació óculomanual, destreses, potencialitat educativa, unitat didactica

Article Details

Com citar
Pitarch, Roger. “Els jocs malabars: justificació educativa i aplicació didactica a l’ESO”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 3, no. 61, pp. 56-61, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/306890.