Conclusions del distanciament físic per la COVID a la classe d’Educació Física
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El present estudi pretenia analitzar la repercussió de mantenir o no el distanciament físic sobre la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques i la intenció de fer exercici dels alumnes d’Educació Física a primària. Es va utilitzar un disseny quasi experimental amb mesuraments previs i posteriors als tests. Hi van participar 149 alumnes (72 nois, 77 noies; d’entre 9 i 12 anys) de vuit classes d’una escola del nord d’Espanya (75 de 5è curs i 74 de 6è). Les dades obtingudes són el resultat de la comparació entre dues intervencions educatives de vuit sessions: una en el grup experimental (n = 74), en la qual es va mantenir a tota hora el distanciament físic, i una altra en el grup control (n = 75), on es van desenvolupar les mateixes propostes, però no es va mantenir el distanciament físic. Es va comprovar que cap variable no es va veure afectada pel manteniment del distanciament físic i, a més, la satisfacció respecte a la competència dels alumnes només va augmentar significativament en el grup que el va experimentar. Així, aquest estudi va descobrir que, contràriament al que s’esperava atès el caràcter “social” del tema , el distanciament imposat no va tenir efectes negatius a curt termini.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Javier Fernández-Río, La grimpada i l'escalada.· continguts del bloc d'activitats en el medi natural fàcilment aplicables dins el marc escolar , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 4 Núm. 62 (2000)
- José Ignacio Menéndez Santurio, Javier Fernández-Río, Innovación en educación física: el kickboxing como contenido educativo , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 117 (2014)
- Antonio Méndez-Giménez, Javier Fernández-Río, Nuevas tendencias metodológicas en la enseñanza del esquí: orientaciones didácticas para su iniciación en los centros educativos , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 105 (2011)
- Gonzalo Flores-Aguilar, Marc Iniesta-Pizarro, Javier Fernández-Río, “La casa EF paper”: gamificació, regulacions motivacionals i qualificacions en educació física , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 151 (2023)
- Damián Iglesias, Javier Fernandez-Rio, Pablo Rodríguez-González, Cooperative Learning in Physical Education: A Research Overview , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 1 Núm. 151 (2023)
- José Antonio Cecchini, Antonio Méndez-Giménez, Javier Fernández-Río, Alejandro Carriedo, Beatriz Sánchez-Martínez, Tendències d’acció, tipus d’esport i estil de l’entrenador en dones esportistes , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 149 (2022)
- Damián Iglesias, Javier Fernandez-Rio, Women Representation among Editors-in-Chief in Physical Education Journals , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 3 Núm. 149 (2022)