Conclusions del distanciament físic per la COVID a la classe d’Educació Física

Main Article Content

Pablo Saiz-González
Javier Fernández-Río
Damián Iglesias

El present estudi pretenia analitzar la repercussió de mantenir o no el distanciament físic sobre la satisfacció de les necessitats psicològiques bàsiques i la intenció de fer exercici dels alumnes d’Educació Física a primària. Es va utilitzar un disseny quasi experimental amb mesuraments previs i posteriors als tests. Hi van participar 149 alumnes (72 nois, 77 noies; d’entre 9 i 12 anys) de vuit classes d’una escola del nord d’Espanya (75 de 5è curs i 74 de 6è). Les dades obtingudes són el resultat de la comparació entre dues intervencions educatives de vuit sessions: una en el grup experimental (n = 74), en la qual es va mantenir a tota hora el distanciament físic, i una altra en el grup control (n = 75), on es van desenvolupar les mateixes propostes, però no es va mantenir el distanciament físic. Es va comprovar que cap variable no es va veure afectada pel manteniment del distanciament físic i, a més, la satisfacció respecte a la competència dels alumnes només va augmentar significativament en el grup que el va experimentar. Així, aquest estudi va descobrir que, contràriament al que s’esperava atès el caràcter “social” del tema , el distanciament imposat no va tenir efectes negatius a curt termini. 

Paraules clau
alumnes, autonomia, competència, educació primària, integració

Article Details

Com citar
Saiz-González, Pablo et al. “Conclusions del distanciament físic per la COVID a la classe d’Educació Física”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 4, no. 154, pp. 52-60, doi:10.5672/apunts.2014-0983.es.(2023/4).154.05.

Articles més llegits del mateix autor/a