ANTECEDENTS I CAUSES DEL DESENVOLUPAMENTDE L'ESPONSORITZACIÓ I EL PATROCINI ESPORTIUS A ESPANYA
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'esport espectacle, de competici6, i molt menys l' e sport popular o per a tots se sustenten en gran part per l'aportaci6 del capital privat com a contraprestació d 'una determinada forma de concebre la comunicació empresarial a través de l'esdeveniment esportiu. Tot i que a la practica les fórmules de negociaci6 estan clares, les diferencies de vegades subtils entre patrocini, mecenatge i esponsoritzaci6 indueixen a errors que en alguns moments provoquen una certa confusió. A part d' altres, l' element que fa de l' esport un vehicle de comunicació ideal és la capacitat d'interessar i atraure el gran público Els nivells d' assistencia a un determinat esdeveniment o de seguiment a través del mitja televisiu, tot i ser diferents segons l' esport, en general presenten indicis clars d' aquesta bondat que fa de l' esport un vehicle ideal per transmetre i comunicar des de l'empresa. L'origen en l'ús d'aquesta tecnica de comunicaci6 comercial cal buscar-lo en el mercat america des del principi deIs anys setanta, en que es va comen~ar a promocionar entre les grans empreses aquesta fórmula de suport a l'esport per explotar-ho publicitanament i comercial. El seu ús a Europa apareix a mitjan deIs setanta i a Espanya al final i al principi deis vuitantao Des de llavors les quantitats aportades per les empreses en patrocini i esponsoritzaci6 esportiva han anat augmentant fms a una data tan important com els Jocs Olímpics de Barcelona'92. Les causes d'aquest desenvolupament, avui en clara davallada, cal buscar-les en determinades circumstancies que han propiciat que les empreses vegin en l'esport una inversió rendible.