Desenvolupament de la intel·ligència emocional a través de la dramatització
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest estudi va analitzar els efectes d’una intervenció de dramatització com a contingut d’educació física (EF) a primària sobre la intel·ligència emocional. La gestió de les pròpies emocions i les relacions amb altres persones són unes eines fonamentals de socialització i d’intervenció en l’àmbit educatiu. L’àrea d’EF és idònia per al desenvolupament d’aquestes habilitats perquè té determinats continguts que podrien relacionar-se amb una millora de l’autoconeixement, i de l’expressió i comunicació. L’esmentada intervenció va tenir com a finalitat desenvolupar habilitats expressives, comunicatives i creatives a través de diferents recursos de dramatització. Per avaluar els efectes d’aquesta proposta didàctica es va dissenyar un estudi gairebé experimental, per al qual es va establir una anàlisi entre dos grups (control i experimental) procedents d’una mostra intencional de 294 estudiants (141 nens i 153 nenes). Se’ls va aplicar com a pretest i posttest per valorar la influència d’un programa de dramatització un qüestionari d’intel·ligència emocional per a nenes i nens. Es va utilitzar el paquet estadístic SPSS-22 per realitzar una anàlisi descriptiva de les dades procedents del pretest-posttest sobre els factors de la intel·ligència emocional, com són l’expressivitat emocional, autocontrol, motivació, autoconeixement i habilitats socials. Es va aplicar el test Shapiro-Wilk per determinar la normalitat. Diferències entre pre i postintervenció es van determinar amb el test de t de Student per a mostres relacionades. Un cop analitzades les dades es pot afirmar que la dramatització va produir millores en determinats factors d’intel·ligència emocional de l’alumnat femení i de forma destacada en el masculí.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Estefanía Castillo Viera, Director: Dr. Pedro Sáenz-López Buñuel, Hábitos de práctica de actividad física y estilo de vida saludable del alumnado de la Universidad de Huelva , Apunts. Educació Física i Esports: Vol. 2 Núm. 92 (2008)