Estratègies per augmentar el temps de pràctica motriu en les classes d'educació física escolar

Main Article Content

José Ángel Olmedo Ramos

L'anàlisi de la pràctica diària mostra els escassos minuts amb què compte l'alumne per practicar i poder aconseguir els objectius marcats. Aquest article tracta de presentar una sèrie de recursos i estratègies que ajudin el professor d'educació física a reduir el temps dedicat a la presentació i organització de les activitats que es proposen a classe, amb la finalitat d'esgarrapar minuts en benefici del temps de pràctica, essencial per a l'aprenentatge. Per això, i en revisar algunes de les més destacades fonts bibliogràfiques que tracten sobre el tema, s'analitzen els diferents temps que existeixen en la sessió d'educació física i s'estudien les accions i variables que poden restar minuts al temps de la pràctica motriu. Finalment, es presenten una sèrie d'estratègies i recursos metodològics en relació amb els diferents blocs del contingut del currículum que permeten als professors dedicar més temps a les tasques d'aprenentatge.

Paraules clau
temps de pràctica, educació física, compromís motor

Article Details

Com citar
Olmedo Ramos, José Ángel. “Estratègies per augmentar el temps de pràctica motriu en les classes d’educació física escolar”. Apunts. Educació Física i Esports, vol.VOL 1, no. 59, pp. 22-30, https://raco.cat/index.php/ApuntsEFD/article/view/306975.