La motivació dels professors clínics en escoles de Medicina
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Manuel Rosety-Rodríguez
Escuela de Medicina del Deporte, UCA, Cádiz
Francisco Javier Ordoñez
José Ramón Alvero-Cruz
Ignacio Rosety
Gabriel Fornieles
Antonio Jesús Díaz
Miguel Ángel Rosety
Alejandra Camacho
Jerónimo García-Domingo
Carmen Vaz
Introducció: Aquest és el primer estudi que aborda els factors que poden motivar els professors clínics de les escoles de Medicina de l’Esport. Les seves troballes podrien tenir un interès especial en un moment en què disminueixen els recursos per recompensar l’ensenyament a les escoles de Medicina de l’Esport.
Material i mètodes: Participaren un total de 32 professors clínics voluntaris (13 dones [40%]; 19 homes [60%]) en aquest estudi observacional transversal. S’utilitzà la Medo-tologia Q convencional en què els participants ordenaren 69 enunciats numerats d’acord amb el grau d’intensitat de la motivació per ensenyar en una escola de Medicina de l’Esport. Les respostes foren ordenades segons el factor analitzat per obtenir grups d’experiència similar.
Resultats: D’acord amb la pràctica recomanada, sorgiren dos factors: factor 1 «Ensenyo per ajudar els altres», incloïa 23 classes de participants (72%; 13 homes; 10 dones), mentre que el factor 2 «Ensenyo per millorar jo mateix» inclogué només 9 participants (28%; 6 homes; 3 dones). L’enunciat que rebé la puntuació mitjana més alta del factor 1 fou «Vull ajudar els meus estudiants a ser bons metges». Pel que fa al factor 2, la declaració que rebé la puntuació mitjana més elevada fou «Ensenyo per estimular-me intel·lectualment».
Conclusió: S’ha establert un rànquing d’afirmacions relatives a la motivació del professorat de les escoles de Medicina de l’Esport, que permetrà als seus responsables desenvolupar l’estratègia oportuna per atreure i retenir el professorat.
Material i mètodes: Participaren un total de 32 professors clínics voluntaris (13 dones [40%]; 19 homes [60%]) en aquest estudi observacional transversal. S’utilitzà la Medo-tologia Q convencional en què els participants ordenaren 69 enunciats numerats d’acord amb el grau d’intensitat de la motivació per ensenyar en una escola de Medicina de l’Esport. Les respostes foren ordenades segons el factor analitzat per obtenir grups d’experiència similar.
Resultats: D’acord amb la pràctica recomanada, sorgiren dos factors: factor 1 «Ensenyo per ajudar els altres», incloïa 23 classes de participants (72%; 13 homes; 10 dones), mentre que el factor 2 «Ensenyo per millorar jo mateix» inclogué només 9 participants (28%; 6 homes; 3 dones). L’enunciat que rebé la puntuació mitjana més alta del factor 1 fou «Vull ajudar els meus estudiants a ser bons metges». Pel que fa al factor 2, la declaració que rebé la puntuació mitjana més elevada fou «Ensenyo per estimular-me intel·lectualment».
Conclusió: S’ha establert un rànquing d’afirmacions relatives a la motivació del professorat de les escoles de Medicina de l’Esport, que permetrà als seus responsables desenvolupar l’estratègia oportuna per atreure i retenir el professorat.
Article Details
Com citar
Rosety-Rodríguez, Manuel et al. “La motivació dels professors clínics en escoles de Medicina”. Apunts: Medicina de l’esport, vol.VOL 48, no. 180, pp. 131-6, https://raco.cat/index.php/Apunts/article/view/271154.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Ramón Alvero-Cruz, Mauro Ronconi, Cambios fisiológicos debidos al desentrenamiento , Apunts: Medicina de l'esport: 2008: Vol.: 43 Núm.: 160
- José Ramón Alvero-Cruz, Lesiones deportivas en competición en atletas veteranos , Apunts: Medicina de l'esport: 2008: Vol.: 43 Núm.: 159
- José Ramón Alvero-Cruz, Mauro Ronconi, Respuesta de la frecuencia cardiaca y consumo de oxígeno de atletas varones en competiciones de duatlón sprint , Apunts: Medicina de l'esport: 2011: Vol.: 46 Núm.: 172
- José Ramón Alvero-Cruz, Mauro Ronconi, Canvis fisiològics a causa del desentrenament , Apunts: Medicina de l'esport: 2008: Vol.: 43 Núm.: 160
- Manuel Rosety-Rodríguez, Francisco Javier Ordoñez, José Ramón Alvero-Cruz, Ignacio Rosety, Gabriel Fornieles, Antonio Jesús Díaz, Miguel Ángel Rosety, Alejandra Camacho, Jerónimo García-Domingo, Carmen Vaz, Motivation of clinical teachers at Schools of Sports Medicine: , Apunts: Medicina de l'esport: Vol. 48 Núm. 180 (2013)
- José Ramón Alvero-Cruz, Mauro Ronconi, Resposta de la freqüència cardíaca i consum d’oxigen d’atletes homes en competicions de duatló esprint , Apunts: Medicina de l'esport: 2011: Vol.: 46 Núm.: 172
- Manuel Rosety-Rodríguez, Francisco Javier Ordoñez, José Ramón Alvero-Cruz, Ignacio Rosety, Gabriel Fornieles, Antonio Jesús Díaz, Miguel Ángel Rosety, Alejandra Camacho, Jerónimo García-Domingo, Carmen Vaz, La motivación del profesorado clínico de las Escuelas de Medicina , Apunts: Medicina de l'esport: Vol. 48 Núm. 180 (2013)
- José Ramón Alvero-Cruz, Lesions esportives en competició en atletes veterans , Apunts: Medicina de l'esport: 2008: Vol.: 43 Núm.: 159