La promoció de la lectura a les llibreries de Catalunya (2016-2017)

Main Article Content

Antoni Daura i Jorba

*Cat: La xarxa de llibreries catalanes suposa un actiu molt important a l’hora de promocionar el llibre i la lectura de manera natural i regular en el decurs de l’any. Tant és així que avui dia esdevé un element fonamental a l’hora d’acostar autors i lectors. El món del llibre gaudeix de la possibilitat de tenir un gran nombre d’establiments privats —llibreries— i públics —biblioteques— que conformen un programa d’actes i activitats, espontani i divers, obert a tothom, que va molt més enllà de la pura transacció comercial. En aquest article s’intentarà actualitzar les dades de què disposem i fer algunes reflexions al seu entorn.

*Cast: La red de librerías catalanas supone un activo muy importante a la hora de promocionar el libro y la lectura de manera natural y regular en el transcurso del año. Tanto es así que hoy en día se convierte en un elemento fundamental a la hora de acercar autores y lectores. El mundo del libro goza de la posibilidad de tener un gran número de establecimientos privados —librerías— y públicos —bibliotecas— que conforman un programa de actos y actividades, espontáneo y diverso, abierto a todos, que va mucho más allá de la pura transacción comercial. En este artículo se intentará actualizar los datos de que disponemos y hacer algunas reflexiones en su entorno.

*Eng: The Catalan Bookshops Network’s use of promotional activities throughout the year to encourage the public to buy and read books has become so widespread that it is now a natural part of its work. Of the activities, those designed to bring authors and readers closer together are becoming fundamental.  The world of books offers us a wide variety of programmes and events hosted by both private bookshops and public libraries on aspects of reading that go far beyond the basic sale of books. The article looks at the facts and figures as they currently stand and reflects on the Network’s activities as a whole.

Paraules clau
Llibreries, Promoció de la lectura, Hàbits lectors, Estadístiques culturals, Mercat del llibre

Article Details

Com citar
Daura i Jorba, Antoni. “La promoció de la lectura a les llibreries de Catalunya (2016-2017)”. Anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura, vol.VOL 5, pp. 167-74, https://raco.cat/index.php/AnuariObservatori/article/view/348141.