Estudis i recerca sobre la lectura

Main Article Content

Marià Marín i Torné
La lectura és un factor creixent de centralitat. Se’n parla força, però no es focalitza prou. Ens referim al fet de llegir, al fenomen, al concepte, a la realitat canviant de la lectura. N’és excepció la lectura entesa com a nucli de l’aprenentatge, de l’activitat educativa i docent. En parlem cada cop més perquè la presència abassegadora de les TIC en la vida quotidiana, en els àmbits professionals, en la premsa i en el sector editorial, l’han convertida en un factor canviant i, consegüentment, provocador de canvis d’hàbits i usos, però també de les maneres d’entendre-la. Aquest protagonisme creixent sovint s’esdevé pel simple fet de venir servida en suports nous, que fan que, en comptes de llegir com sempre, saltem de la textualitat a la metadada i la hipertextualitat, de la lectura seqüencial a la fragmentada, de manera que es modifiquen les nostres formes neuronals i cognitives quan ens posem en disposició de llegir. Si aquesta tendència s’imposa, la lectura serà, potser, tota una altra cosa, el tema guanyarà centralitat i tot el que publiquem s’hi referirà.
Paraules clau
Estudis, investigació, lectura

Article Details

Com citar
Marín i Torné, Marià. “Estudis i recerca sobre la lectura”. Anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura, no. 2, pp. 158-6, https://raco.cat/index.php/AnuariObservatori/article/view/262954.