Predicar amb l'exemple: per una didàctica de la filosofia modèlica

Main Article Content

Pol Marzougoug Núñez
La docència és una activitat indissociable de l'exercici vocacional de la filosofia,
fins al punt que autors com Sèneca han caracteritzat el filòsof com el «pedagog del llinatge
humà». En una classe de filosofia, tanmateix, no ens podem conformar de treballar
tota una sèrie de competències intel·lectuals per mitjà de l'estudi, la lectura i anàlisi de
textos, la reflexió, el debat i la investigació, sinó que, d'acord amb l'orientació específica
de la nostra disciplina, en darrer terme hem d'aspirar a l'assoliment de l'excel·lència a través
de la transmissió d'un coneixement vertader. En una paraula, hem de tornar més savis
els nostres alumnes. Ara bé, 'com podem col·laborar en l'assoliment i la transmissió de
la saviesa nosaltres que encara no l'hem assolit pas? 'De quina manera podríem plantejar
i organitzar les classes de filosofia que resultés conseqüent tant amb les nostres capacitats
com amb les nostres limitacions?

Article Details

Com citar
Marzougoug Núñez, Pol. “Predicar amb l’exemple: per una didàctica de la filosofia modèlica”. Anuari de la Societat Catalana de Filosofia, no. 28-29, pp. 333-40, https://raco.cat/index.php/AnuariFilosofia/article/view/338007.