Des de Braveheart a Trainspotting: iconografia, dones i nació

Main Article Content

Russell Elizbeth
Aquest capítol proposa fer un anàlisi de gènere de diverses icones i dues pel•lícules que han promocionat el concepte de Scottishness, és a dir d’allò que és escocès. Des de Braveheart que presenta un romanticisme exagerat de Escòcia i de la seva història fins a Trainspotting que ofereix una crítica mordaç del nacionalisme escocès, Escòcia es presenta com a terra d’homes virils i revolucionaris o homes desesperats amb problemes d’identitat. Les dones tenen poca presència en la iconografia escocesa i en els programes de conscienciació escocesa encara que hi ha molta riquesa artística i multicultural per obligar un canvi d’imatge que es basa en la nostàlgia del passat.

Article Details

Com citar
Elizbeth, Russell. “Des de Braveheart a Trainspotting: iconografia, dones i nació”. Anuari de l’Agrupació Borrianenca de Cultura: revista de recerca humanística i científica, no. 21, pp. 93-103, https://raco.cat/index.php/AnuariABC/article/view/245327.