Els videojocs que entretenen els nens: anàlisi de la oferta y demanda de videojocs entre el públic infantil

Main Article Content

Beatriz Feijoo
Aurora García-González

Els videojocs s'han convertir en un dels vehicles principals d'entreteniment per als nens: a les compres de Nadal del 2014, un 70 % de pares va reconèixer que regalaria videojocs als seus fills (Aevi, 2014b). Així mateix, més d'un 50 % del mercat de videojocs està recomanat per a usuaris menors de dotze anys, una oferta prou àmplia de la qual es va proposar investigar el nivell d'interès que desperta entre els nens. Així, doncs, es va voler comprovar si el perfil d'usuari comprès entre els onze i els dotze anys consum títols permesos per a la seva edat segons el codi PEGI o, al contrari, s'inclina per altres opcions destinades a un públic adult. Per mitjà de la metodologia quantitativa de l'enquesta, es va accedir a una mostra de dos mil dos-cents escolars de sisè de primària per conèixer-ne el consum de videojocs, entre altres qüestions. Es va poder corroborar que els videojocs ocupen un lloc destacat en el temps d'oci d'aquests nens (92 % de penetració), que alhora prefereixen la consola per jugar abans que altres dispositius com el PC o el telèfon mòbil. Entre els seus videojocs preferits, la mostra es va decantar més fermament per títols concebuts per a un usuari general i/o adult que per aquells videojocs especialment dissenyats i recomanats per a la infància. Amb aquests resultats es posa de manifest que els usuaris, en aquest cas, els nens protagonistes d'aquest estudi, no tenen en compte les restriccions d'edat establertes pel sistema PEGI. Igualment, es va detectar una disparitat clara de gustos en segmentar per sexes el resultats, ja que els nens i les nens opten per jocs totalment diferents.

Paraules clau
pantalles, videojocs, infància, códi PEGI, edat recomanada

Article Details

Com citar
Feijoo, Beatriz; and García-González, Aurora. “Els videojocs que entretenen els nens: anàlisi de la oferta y demanda de videojocs entre el públic infantil”. Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, no. 55, pp. 48-67, https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/318565.
Biografies de l'autor/a

Beatriz Feijoo, Universidad de los Andes (Chile)

Beatriz Feijoo és doctora en Comunicació i llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual per la Universitat de Vigo. Exerceix de docent i investigadora en el Departament de Psicologia Evolutiva i Comunicació de la Facultat de Ciències Socials i de Comunicació de la Universitat de Vigo. També ha estat vinculada professionalment al camp del periodisme i de la comunicació institucional en treballar durant diversos anys a l’Àrea de Comunicació de la Universitat de Vigo.

Aurora García-González, Universitat de Vigo Departament de Psicologia Evolutiva i Comunicació, Facultat de Ciències Socials i de Comunicació,

Aurora García González és doctora en Comunicació Pública i professora titular de Periodisme a la Facultat de Ciències Socials i de la Comunicació de la Universitat de Vigo. Ha publicat diversos treballs de recerca en el camp de la comunicació, entre d’altres: Radiomorfose em contexto transmedia (978-958-738-286-0) (Bogotà, 2012); «Radio digital e interactiva. Formatos y prácticas sociales», a Icono 14, vol. 15, març 2010 (ISSN: 1697-8293); «Les programmes de radio au point du jour, un service public. Analyse de quatre programmes de la participation des émetteurs en Espagne», a Recherches en communication, vol. 26, novembre 2008 (ISSN: 1370-0480). És autora, entre d’altres, dels llibres següents: En torno a la radio (EAE, 2012); Escribir y hablar en los medios (Santiago de Compostel·la, 2005); Historia da radio en Pontevedra LEA (Santiago de Compostel·la, 2003); Manual del comunicador radiofónico (Barcelona, 2001); La producción publicitaria en la radio (Vigo, 1998).