L’anàlisi de la qualitat televisiva sobre els magazins a través dels discursos de l’audiència a Facebook i Twitter

Main Article Content

Rosa M. Ferrer Ceresola
La producció i l’emissió de magazins com a programes d’entreteniment entre els diferents canals de televisió espanyols presenten notables diferències, sobretot en relació amb els valors de qualitat o no qualitat que registren. La còpia de formats, la vulneració dels valors democràtics, l’escassa diversitat, els continguts polèmics, la distorsió de la realitat i l’auge de les notícies d’escassa transcendència han anat substituint la producció pròpia, l’originalitat, la creativitat, la diversitat i el pluralisme en la informació que es divulga i en l’opinió dels tertulians o dels col·laboradors que, cada dia, acudeixen al plató per debatre sobre un determinat assumpte. Al mateix temps, a les xarxes socials es generen comentaris positius o negatius sobre el contingut, els presentadors, els protagonistes, els convidats i els col·laboradors. L’emoció, l’alegria, l’avorriment o la crítica són sentiments que els magazins generen en l’audiència. En aquest sentit, l’estudi de la qualitat televisiva no pot obviar l’anàlisi dels comentaris que fan els usuaris a les xarxes socials, ja que permet conèixer la seva percepció sobre els magazins, així com l’activitat o les converses que se’n desprenen.
Paraules clau
programes, entreteniment, qualitat televisiva, Internet, Facebook, Twitter

Article Details

Com citar
Ferrer Ceresola, Rosa M. “L’anàlisi de la qualitat televisiva sobre els magazins a través dels discursos de l’audiència a Facebook i Twitter”. Anàlisi: quaderns de comunicació i cultura, no. 59, pp. 91-104, https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/347225.
Biografia de l'autor/a

Rosa M. Ferrer Ceresola, Universitat Autònoma de Barcelona

Observatorio de la Ficción Española y Nuevas Tecnologías (OFENT)