L’Atenció Educativa Domiciliària com a territori d’ encreuament de drets fonamentals
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article intenta ser un exercici de descripció i reflexió d’allò que representa l’Atenció Educativa Domiciliària (AED) per a alumnes amb necessitats de salut mental o física. L’AED es descriu com un territori d’encreuament de drets fonamentals on els docents que s'encarreguen han de tenir clares les seves funcions, el què fer, com fer-ho i, sobretot, el per què. L’article esbossa dues bastides per a l’atenció educativa domiciliària, la legal i la conceptual i/o ètica, basada també en l’experiència. Es fa palesa també la importància de fer estudis que demostrin l’impacte dels plans terapèutics integrals des de les diferents disciplines, sobretot en casos de salut mental, on el dret fonamental del suport educatiu pot quedar molt limitat, post-posat o, fins i tot, eliminat en alguns casos, si no hi ha suport d'Atenció Educativa Domiciliària (AED), Aula Hospitalària (AH), Unitat Docent de l’Hospital de dia d’Adolescents (HdA) o Aula Integral de Suport (AIS). Sabem, per l’experiència, que la resposta integral, amb el suport educatiu, sobretot en casos complexos de salut mental, ajuda i beneficia, en la major part de les situacions, en l’evolució del pacient i, per descomptat, de l’alumnat que rep el suport.
Article Details
(c) Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2023
Rosa María Belana Vallcaneras, Tècnica d’Educació Inclusiva als Serveis Territorials del Barcelonès Departament d’Educació
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Arenas Ponsa, Marina Batlle Ballana, Rosa Maria Belana Vallcaneras, Sofia Picado Yañez, 10 anys d’Aules d’Hospital de Dia d’Adolescents; construint l’optimisme pedagògic dins de la salut mental , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 51 (2019): Novembre 2019
- Rosa Maria Belana Vallcaneras, Els altres símptomes , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 57 (2022): Novembre 2022 (3a època)