Mans de drap Abordatge interdisciplinari de l’alumnat amb trastorns de conducta
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els Trastorns de Conducta (TC) tenen una elevada prevalença en la població infantil, es caracteritzen per una elevada heterogeneïtat en relació a la seva etiologia i manifestacions i presenten una important repercussió tant en els diferents grups de relació/socialització del nen (família/escola) com en el nen que ho pateix. Els TC precisen d‟un abordatge intensiu, transversal, interdisciplinari i de corresponsabilització de funcions entre els diferents recursos d‟intervenció. En aquesta línia, a Granollers s‟ha impulsat un programa de formació a docents on la metodologia emprada és la “construcció de cas” intentant afavorir una “mirada compartida” entre aspectes clínics i pedagògics i la transmissió horitzontal del coneixement entre els dos àmbits. Es presenta el cas d‟un nen de 8 anys amb diagnòstic de TC associat a un Trastorn de l‟Espectre Autista, des de la mirada de la seva tutora i es realitzen reflexions des de l‟àmbit educatiu i de salut mental. S‟identifiquen i es desenvolupen components importants amb“poder terapèutic” en l‟abordatge del TC: la relació docent– alumne, on el mestre esdevé una figura vincular positiva; la creació d‟un equip multidisciplinar coordinat que permeti un enfocament de proximitat ajustat a les necessitats del nen; la necessitat de la comprensió funcional de la conducta i en termes emocionals; la utilització de mesures universals d‟intervenció on es beneficien tots els alumne i faciliten la inclusió del nen; la necessitat de “cuidar” i acompanyar al tutor. A més, s‟ofereixen estratègies específiques d‟intervenció, de gestió d‟aula i de grup.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) ÀÁF Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2018
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joana Alegret, Manel Gener, Intervencions per apropar família i escola quan la relació és difícil , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 57 (2022): Novembre 2022 (3a època)