Apunts per a un document de consens en relació a la prevenció i intervenció en situacions de crisi d’agitació en centres educatius
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El Centre de Recursos Específic per a Trastorns del Desenvolupament i de la Conducta (CRETDIC) de Barcelona ciutat, a partir de la seva experiència, ha detectat la preocupació dels docents, i les institucions educatives en general,per les dificultats que genera als centres educatius la intervenció i gestió de les crisis d’agitació que poden patir alguns alumnes amb NEE derivades de TEA, TC o altres trastorns mentals. Aquestes situacions, malgrat ser molt extraordinàries, generen un neguit important. Proposem l’elaboració d’un document de consens que orientaria i permetria als centres prendre decisions fonamentades, ràpides, segures, efectives i ètiques davant de situacions de crisi d’agitació, una vegada contextualitzades les seves propostes en el context educatiu de cada centre. En aquest article presentem algunes propostes que poden servir per orientar la intervenció i atendre a alumnes en situació de crisis d’agitació en entorn escolar. Revisarem aquelles situacions que requereixen d’una contenció verbal, física o que poden requerir de la intervenció dels serveis d’emergències mèdiques tot aportant elements per a la reflexió dels docents.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) ÀÁF Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 2018
Articles més llegits del mateix autor/a
- Óscar Puigardeu Aramendia, personal docent davant les situacions d'agitació d'alumnat amb TMG. Estudi exploratori , Àmbits de Psicopedagogia i Orientació: Núm. 52 (2020): Abril 2020