Can Psychomotricity improve cognitive abilities in infants?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu del present estudi és determinar si la participació en un programa de psicomotricitat a una edat primerenca millora la cognició. Trenta nadons (de 11 a 22 mesos d’edat) van participar en l’estudi. El test Merrill-Palmer-R es va administrar abans de la intervenció per tal de mesurar l’índex general de Desenvolupament, Cognició i habilitats motores. Un grup de nens va realitzar una sessió de psicomotricitat per setmana, un altre grup va rebre dues sessions per setmana, i un tercer grup -control- no realitzar cap sessió. Després de la intervenció, les escales del test es van administrar de nou. El grup que va rebre dues sessions setmanals va obtenir les puntuacions més altes en totes les mesures després de la intervenció en comparació amb el nivell basal. Els resultats suggereixen que la pràctica sistemàtica de la psicomotricitat pot millorar el desenvolupament general i la cognició en els nadons, per la qual cosa podria ser útil per implementar aquesta metodologia en la intervenció educativa.
Paraules clau: Psicomotricitat; cognició; desenvolupament; nadons