Elements de la narració d'històries en assaigs d’alumnes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
A partir de l’exemple dels assaigs d’estudiants de primer curs de la Facultat de Sociologia, SPbSU, escrits com a part dels treballs del curs «Llengua i cultura de la parla russa» l’any 2023, l’autor analitza els elements de narració que es troben en el seu treball. S’observa que en general els alumnes tenen una idea de composició, trama, personatges, desenvolupament de l’acció, etc., però sovint no entenen clarament les especificitats de la narració, no sempre poden mantenir un estil, no poden crear un text estructurat i lògicament coherent. S’utilitzen situacions dramàtiques, fins i tot tràgiques per afegir una major expressivitat; els personatges es mouen lliurement en el temps i l’espai; la majoria de les vegades s’utilitza un conflicte intern per desenvolupar l’acció; menys populars són la lluita de motius i el xoc amb la pròpia consciència; els conflictes externs (enfrontament amb la família) estan aïllats. Una mancança habitual de molts assaigs és la incompletitud argumental i estructural, quan no hi ha cap punt lògic o compositiu que completi la narració.
Article Details
(c) Anuari de filologia. Llengües i literatures modernes, 2024
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
a. L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
b. Els textos es difondran amb la llicència de Reconeixement de Creative Commons, la qual permet compartir l’obra amb tercers, sempre que en reconeguin l’autoria, la publicació inicial en aquesta revista i les condicions de la llicència.
Articles més llegits del mateix autor/a
- ANDREI SHATILOV, СОВРЕМЕННАЯ УСТНАЯ НАУЧНАЯ РЕЧЬ: ЛИНГВОСТАТИСТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ , Anuari de filologia. Llengües i literatures modernes: 2012: Núm. 2
- Andrei Shatilov, Russian Language Speakers: Some Observations on their Communicative Behavior , Anuari de filologia. Llengües i literatures modernes: 2018: Núm. 8