Elements de la narració d'històries en assaigs d’alumnes

Main Article Content

Andrei Shatilov

A partir de l’exemple dels assaigs d’estudiants de primer curs de la Facultat de Sociologia, SPbSU, escrits com a part dels treballs del curs «Llengua i cultura de la parla russa» l’any 2023, l’autor analitza els elements de narració que es troben en el seu treball. S’observa que en general els alumnes tenen una idea de composició, trama, personatges, desenvolupament de l’acció, etc., però sovint no entenen clarament les especificitats de la narració, no sempre poden mantenir un estil, no poden crear un text estructurat i lògicament coherent. S’utilitzen situacions dramàtiques, fins i tot tràgiques per afegir una major expressivitat; els personatges es mouen lliurement en el temps i l’espai; la majoria de les vegades s’utilitza un conflicte intern per desenvolupar l’acció; menys populars són la lluita de motius i el xoc amb la pròpia consciència; els conflictes externs (enfrontament amb la família) estan aïllats. Una mancança habitual de molts assaigs és la incompletitud argumental i estructural, quan no hi ha cap punt lògic o compositiu que completi la narració.

Paraules clau
narració, textos escrits, composició, estructura, pensament crític

Article Details

Com citar
Shatilov, Andrei. “Elements de la narració d’històries en assaigs d’alumnes”. Anuari de filologia. Llengües i literatures modernes, no. 13, pp. 93-102, https://raco.cat/index.php/AFLLM/article/view/423692.