Noves tendències als estudis lingüístics de l’espanyol i del català
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Els últims anys, ha quedat demostrat que la irrupció de les noves tecnologies ha suposat l'obertura a noves perspectives d'estudi lingüístic. D'aquesta manera, amb el present monogràfic, es donaran a conèixer els avanços que s'estan duent a terme en la lingüística actual, prestant especial interès en la productivitat, la sociolingüística i la lingüística històrica. Per exemple, en el si de la Gramàtica de construccions, en general, i del seu vessant diacrònic, en particular, resulta molt rellevant la implementació de la noció de productivitat (Bybee 1995, Barðdal 2008). En l'àmbit internacional, aquest tipus d'estudis són ja habituals en el debat bibliogràfic. En canvi, en el terreny de la lingüística hispànica, s'estan començant a desenvolupar en els últims anys. Un altre exemple s'observa en el terreny de la sociolingüística, la qual, en les últimes dècades, ha experimentat avanços tecnològics significatius. En la mateixa línia, en la lingüística històrica, el desenvolupament de les noves tecnologies ha possibilitat als lingüistes l'accés a grans quantitats de dades històriques.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
(c) Magdalena Rosková, Daniel Cuní Díez, Samia Aderdouch Derdouch, 2023
Drets d'autor
1. L'autor/a conserva els drets. Creative Commons
L'autor/a que publica en aquesta revista està d'acord amb els termes següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos estan subjectes a una llicència de Creative Commons: Reconeixement 4.0 Internacional.
Magdalena Rosková, Universitat de Barcelona
Graduada en Llengües i Literatures Modernes per la Universitat de Barcelona. Màster a Espanyol com a llengua estrangera en àmbits professionals per la Universitat de Barcelona. Doctoranda en Filologia Hispànica i becària FI al Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació de la Universitat de Barcelona. Les seves àrees d'interès són la interacció multimodal, la gramàtica històrica i l'ensenyament espanyol com a llengua estrangera.
Daniel Cuní Díez, Universitat de Barcelona
Graduat en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Màster en Espanyol com a llengua estrangera en àmbits professionals per la Universitat de Barcelona. Doctor en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Actualment, és professor i investigador a la Universitat de Barcelona, la Universitat Internacional de Catalunya ia la Universitat Oberta de Catalunya. Les àrees d'interès són la gramàtica històrica, en concret l'estudi de les perífrasis verbals, l'edició de textos i l'ensenyament espanyol com a llengua estrangera.
Samia Aderdouch Derdouch, Universitat de Barcelona
Graduada en Filologia Hispànica per la Universitat de Barcelona. Màster en Espanyol com a llengua estrangera en àmbits professionals per la Universitat de Barcelona. Actualment, és doctoranda en Filologia Hispànica, i professora i investigadora a la Universitat de Barcelona. Les àrees d'interès són la sociolingüística, el contacte de llengües i els estudis sobre perífrasis verbals.