La familia Coconeta i El armario de Elena: dues micropeces desconegudes de Max Aub

Main Article Content

Esther Lázaro Sanz

Malgrat conrear tots els gèneres, i encara que se'l conegui més com a narrador, el teatre va tenir sempre un lloc preferent per a Max Aub, emblemàtic autor de l'exili republicà de 1939. Així ho testifiquen no sols el seu mig centenar d'obres dramàtiques publicades en vida, sinó també les seves prop de trenta peces inèdites. Entre les unes i les altres, es troben també peces teatrals breus inserides en obres d'altres gèneres que han passat desapercebudes per la crítica, o obres que es van publicar de manera pòstuma en edicions de col·leccionista. És el cas de les dues micropeces a les quals està dedicat aquest treball, La familia Coconeta i El armario de Elena, on Aub proposa un joc autoficcional en el qual converteix tant a la seva família com a ell mateix en personatges d'obres breus en l'estètica de l'absurd i la finalitat de les quals és purament lúdica. En aquestes pàgines analitzem el contingut de totes dues peces, tractem de desxifrar les seves claus i subratllar la seva intertextualitat i la seva transculturalitat, així com indaguem en el procés de la seva escriptura a partir dels materials textuals localitzats en diversos arxius internacionals.

Paraules clau
Max Aub, microteatre, autoficció, teatre de l'absurd, exili republicà

Article Details

Com citar
Lázaro Sanz, Esther. “La familia Coconeta i El armario de Elena: dues micropeces desconegudes de Max Aub”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 26, pp. 94-116, https://raco.cat/index.php/452F/article/view/396515.