Roger Leenhardt, André Bazin y la pequeña escuela del espectador de cine moderno

Main Article Content

David Oubiña

Aquest article rastreja els vincles entre Roger Leenhardt i André Bazin a finals dels anys 40 i començaments dels anys 50: en aquest període, els articles de tots dos crítics configuren una noció moderna del cineasta com a autor. Aquesta noció d'autor cinematogràfic serà un dels eixos de Cahiers du cinéma, la revista que Bazin creà en 1951 i que es convertirà ràpidament en una de les referències ineludibles en el pensament sobre cinema durant la segona meitat de segle. Tal com ho entenen els nous crítics, el concepte d'autor cinematogràfic redefineix no sols l'activitat del cineasta sinó també la noció d'espectador i d'obra.

Paraules clau
Roger Leenhardt, André Bazin, Crítica de cine, Autor cinematogràfic, Cahiers du cinéma

Article Details

Com citar
Oubiña, David. “Roger Leenhardt, André Bazin y la pequeña escuela del espectador de cine moderno”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 24, pp. 216-29, https://raco.cat/index.php/452F/article/view/381509.