El lamento de Ariadna: entre el esperpento y la fiesta. Transiciones poéticas del grupo teatral Manojo de Calles

Main Article Content

José Risso Nieva

Aquest treball constitueix una aproximació a l’estudi de la recepció productiva de la tradició clàssica grecollatina en la dramatúrgia contemporània de Tucuman (Argentina). Per a aquesta anàlisi hem seleccionat una producció del grup teatral Manojo de Calles: el drama El país de las lágrimas o lamento de Ariadna (1998), de Verónica Pérez Lluna, la ficció del qual es construeix a partir d’una apropiació del cicle cretenc. Aquesta obra s’inscriu en un moment de transició d’instàncies poètiques de l’agrupació: conclou, d’una banda, la fase inicial, iniciada el 1993, i inaugura, de l’altra, el moment de la seva consolidació escènica.


Paraules clau
teatre comparat, tradició grecollatina, dramatúrgia, recepció productiva

Article Details

Com citar
Risso Nieva, José. “El lamento de Ariadna: entre el esperpento y la fiesta. Transiciones poéticas del grupo teatral Manojo de Calles”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 21, https://raco.cat/index.php/452F/article/view/360126.