Envia els vostres nens a les jungles de teoria: una narrativa alternativa de la crisi de les humanitats

Main Article Content

Valentine Colton
Aquest article busca sintetitzar dues històries de praxi a la universitat estatunidenca: la «crisi de les humanitats»i l’ascens i la caiguda de la «teoria francesa». La primera, caracteritzada per la disminució de la matrícula i de les expectatives de treball del professorat, s’ha analitzat principalment com a resultat d’un gir neoliberal (Delbanco, Deresiewicz, Kerr, Menand). Aquests debats estan separats de la història intel·lectual que estudia la recepció transatlàntica de les escoles teòriques (Culler, Eagleton, Leitch). Referint-me a un subconjunt de la teoria de la literatura, anacronísticament etiquetada com a «teoria francesa», argumento que aquestes històries han d’estar connectades. Contràriament al que moltes polèmiques sostenen, la banalització de la teoria es pot veure com una víctima, no una causa, de la crisi actual a l’educació de les arts liberals.
Paraules clau
Teoria francesa, Praxis universitària, Humanitats, Teoria literària

Article Details

Com citar
Colton, Valentine. “Envia els vostres nens a les jungles de teoria: una narrativa alternativa de la crisi de les humanitats”. 452ºF: revista de teoría de la literatura y literatura comparada, no. 20, pp. 66-83, https://raco.cat/index.php/452F/article/view/350776.