La formació del pensament crític de l'alumnat de 4t d'ESO a partir de l'anàlisi dels seus relats sobre la crisi econòmica

Main Article Content

Mercè Andreu i Rosés
Antoni Santisteban Fernández

En aquest article es presenten els resultats d’una investigació al voltant de la formació del pensament crític de l’alumnat de quart d’ESO, a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre un problema social rellevant: la crisi econòmica de 2008. Volem saber quins elements o variables poden influir en la conformació d’aquest pensament social. Aquesta investigació pretén aportar coneixement per contribuir a una pràctica innovadora en l’ensenyament de les ciències socials, una pràctica basada en el treball amb qüestions socialment vives, per a la formació del pensament crític de l’alumnat, per al desenvolupament de la seva consciència ciutadana, per educar nois i noies compromesos i participatius, implicats en la millora de la societat, a partir de la seva acció social en el context que els ha tocat viure.

Paraules clau
Pensament crític, relat, problema social rellevant, crisi econòmica

Article Details

Com citar
Andreu i Rosés, Mercè; and Santisteban Fernández, Antoni. “La formació del pensament crític de l’alumnat de 4t d’ESO a partir de l’anàlisi dels seus relats sobre la crisi econòmica”. Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya, no. 35, pp. 79-100, https://raco.cat/index.php/comeduc/article/view/409450.